Šport

Velik porast e-športa tudi v Sloveniji

Koronavirus je v vseh svojih oblikah ponudila priložnost za rast e-športa. Tudi v Sloveniji je v času samoosamitve opazen trend velike rasti, je za STA ocenil predsednik društva za elektronski šport Spid Samo Zavašnik.

“Vsi večji organizatorji tekmovanj v Sloveniji smo se seveda bili prisiljeni prilagoditi in odpovedati načrtovane turnirje v živo, zato iščemo in ponujamo nove serije tekmovanj, ki jih igralci igrajo doma,” je o novostih na slovenskem trgu ponudbe e-športa dejal Zavašnik.

Ta ocenjuje, da se je v dneh ukrepov za zajezitev širjenja bolezni število igralcev vsaj podvojilo. “Natančno te zadeve niso izmerjene, zato govorim o stvareh, ki jih opažam. Svetovno merjeni so le globalni trendi, kjer je učinek enak. A lahko vam potrdim, da imamo izredno veliko novih igralcev, predvsem pa vidim, da se vrača veliko igralcev, ki zdaj že leta zaradi vsakodnevnih obveznosti niso imeli časa za aktivno igranje,” še pravi.

Pandemija novega koronavirusa je omejila šport v neslutenih dimenzijah, ki jih doslej ni prinesla še nobena od vojn.

Fortnite in League of Legends še zmeraj najatraktivnejša

Tudi sam je v enakem položaju. “Ob običajnem delavniku ostane zelo malo časa, v teh dneh pa se je vse to spremenilo.” In kot dodaja, so na srečo še vedno najbolj aktualne igre iz preteklih let, kot sta Fortnite in League of Legends, ki mnogim starejšim igralcem omogočata hitro vrnitev.

Kot pravi, je v teh dneh, ko je gibanje v družbi vse bolj omejeno, tudi e-šport lahko odlično tekmovanje in priložnost za umik iz vsakodnevnega enoličja. “Zadeve skušamo slovenski ponudniki zdaj še bolj prilagoditi uporabnikom in na organiziran način poskrbeti za zanimive tekme.”

Obenem napoveduje, da so slovenska društva zelo aktivna pri iskanju novih oblik in že v naslednjih dneh pričakuje nekatere pomembne novosti v organizaciji turnirjev, razmišljajo pa tudi, da bi na organiziran način ponudili turnirje v računalniških športnih igrah.

Slovenski ponudniki s tem le sledijo mednarodnim trendom. Ponudniki po svetu so spoznali, da je trenutno zaradi pandemije tako ali drugače izoliranih tri milijarde ljudi. Tem je bila odvzeta priložnost, da spremljajo šport, ki miruje, zato računalniške oblike športa dobivajo vse večje in širše dimenzije.

Virtualne igre v športnih panogah kjer jih nismo bili vajeni

Vodstva tekmovanj v konjeništvu, kolesarstvu, nogometu ter avto-moto športih se trudijo obdržati publiko z virtualnimi igrami, v katerih sodelujejo tudi največji zvezdniki teh športov. Virtualna tekmovanja so tudi edina, ki še potekajo v živo, zato so dobile velik razmah na različnih socialnih omrežjih in računalniških platformah, nekaterim je uspel celo preboj na televizije, kjer ponujajo prostor oglaševalcem.

Še več. Nekateri oglaševalci bodo zaradi prestavitve olimpijskih iger in evropskega prvenstva v nogometu celo prisiljeni poiskati nov trg oglaševanja, da dosežejo svoje cilje v letošnjem letu.

Ponudniki iger pa pričakujejo stalen porast zanimanja za dejavnost, ki se je komaj začela. Virtualno tekmovanje Moto GP si je v živo ogledalo 200.000 ljudi. Pričakuje pa se, da si bodo posnetke, ko si bodo namestili ustrezne aplikacije, ogledali milijoni. Potekajo tudi aktivna pogajanja za prenose po televizijah.

Podoben je položaj v formuli 1. Atraktivne so tudi tekme v boksu, celo konjskih dirkah s preprekami, kjer bo televizija ITV 4. aprila v Veliki Britaniji ponudila eno odpovedanih dirk v virtualni obliki. Gre za eno iz vrste nevarnih konjskih tekmovanj s številnimi padci in poškodbami pri jahačih in živalih, s posebnimi algoritmi pa naj bi zdaj računalniki poskrbeli za novo nepredvidljivo dogodivščino.

 

 STAkrog
 Pixabay

Sorodni članki

Back to top button