DeloŽivljenjski slog

7 veščin, s katerimi boš “raztural” na vsakem delovnem mestu

Kot mladi odrasli se moramo soočiti s pripravo lastnih obrokov, načrtovanjem obiskov pri zdravniku in pranjem perila. Prav tako pa je to čas, ko se prijavljamo za različna delovna mesta. Preveri, katerih je tistih sedem veščin, ki so univerzalne in pomembne pri vsakem delu.

Ne glede na to v kateri panogi iščeš delo, obstajajo osnovne delovne veščine, ki ti lahko pomagajo blesteti na vsakem delovnem mestu. Preveri, katere so osrednje delovne veščine po mnenju nekdanje svetovalke za poklicno pot, Susmite Gautam, in predsednika Društva za upravljanje človeških virov na Univerzi George Mason, Seana McIntosha, ter kako jih natrenirati.

1 Komunikacija

Pri vsakem delu boš moral znati učinkovito komunicirati z ostalimi – pa naj bodo to tvoji sodelavci, nadrejeni ali stranke. Zato je pomembno, da znaš zbrano poslušati, govoriti in pisati.

Ustrezna komunikacija je ena najpomembnejših mehkih veščin, ki jih lahko imajo zaposleni. Zlasti dandanes delodajalcem ni pomembno le to, da imajo zaposleni tehnična znanja, temveč morajo ta združevati z medosebnimi veščinami. Ne glede na delo ali okolje, v katerem boš delal, moraš biti sposoben obvladati človeške interakcije, do katerih bo tam prihajalo.

Zaposlitev, služba, delo, veščine, delovne veščine, komunikacija, reševanje problemov, vodstvene sposobnosti, motivacija, prilagodljivost, poslovni svet, pismenost, iskanje službe, novo delovno mesto
Zaposleni, ki združujejo tehnična znanja in medosebne veščine, so pripravljeni na delo v kakršnemkoli okolju.

Preprosta vadba učinkovitih komunikacijskih veščin je lahko že učinkovito komuniciranje s sodelavci – redno odpisuj na e-pošto in treniraj svojo samozavest z rednim postavljanjem vprašanj.

2 Zmožnost sodelovanja

S sodelavci moraš delati na doseganju skupnih ciljev. Običajno podjetja za svoje ekipe izbirajo raznolike osebe, da se te med timskim delom primerno dopolnjujejo. To si med delom v skupinah zagotovo treniral že v srednji šoli in na faksu, timske veščine pa lahko zlahka pridobiš tudi skozi športno udejstvovanje.

3 Reševanje problemov

Na delovnem mestu sta zelo cenjeni iznajdljivost in neodvisnost, prav tako pa mora biti vsak zaposlen  sposoben kreativno in učinkovito reševati probleme.

Pomemben vidik reševanja problemov je osredotočanje na rešitev. Razmišljaj o rešitvi in se do načina reševanja dokoplji od rešitve nazaj – vse do problema.

Zaposlitev, služba, delo, veščine, delovne veščine, komunikacija, reševanje problemov, vodstvene sposobnosti, motivacija, prilagodljivost, poslovni svet, pismenost, iskanje službe, novo delovno mesto
Domiselno in učinkovito reševanje problemov bo spodbudilo tvojo kreativnost.

4 Vodstvene sposobnosti

Vodenje ne pomeni nujno, da boš vodil celotno delovno ekipo. Vodstvene sposobnosti mora imeti vsak, ki želi učinkovito deliti naloge in druge motivirati k skupnemu cilju. Če boš na delu pokazal, da si temu kos, se boš predstavil kot nepogrešljiv del ekipe in si zagotovil boljše možnosti za napredovanje oz. dodelitev večje odgovornosti.

Vodstvene sposobnosti lahko piliš s sodelovanjem v različnih obšolskih ali obštudijskih dejavnostih, kjer se boš preizkusil v motiviranju svojih kolegov.

5 Prilagodljivost

V tvojem delovnem dnevu skoraj zagotovo vse ne bo vedno potekalo po načrtih. Prilagodljivost na nepričakovane spremembe kaže, da si pripravljen in zanesljiv ter kos vsaki nalogi.

Vseh situacij seveda ne moreš predvideti, da pa se z njimi vseeno uspešno spopadeš, pa moraš zaupati v svoje sposobnosti in svojo ekipo.

6 Lastna motivacija

Služba ni kot osnovna šola, ko nad tabo bdi mama in skrbi, da ne boš pozabil na oddajo seminarske naloge. Na delovnem mestu boš za produktivnost in pravočasno opravljanje nalog moral poskrbeti sam. Če nadrejeni vidijo, da je tvoje delo dobro opravljeno tudi z minimalnim nadzorom, boš pri njih vzbudil zaupanje.

Zaposlitev, služba, delo, veščine, delovne veščine, komunikacija, reševanje problemov, vodstvene sposobnosti, motivacija, prilagodljivost, poslovni svet, pismenost, iskanje službe, novo delovno mesto
Samoiniciativa in samodisciplina sta veščini, ki pri delodajalcih vzbujata zaupanje.

Strokovnjaka poudarjata, da si delodajalci želijo posameznikov, ki so podjetju pripravljeni pomagati pri doseganju ciljev – prav tako pa morajo biti pripravljeni preseči tudi tisto, kar se od njih pričakuje.

7 Tehnološka pismenost

Napredek tehnologije je spremenil naša osebna življenja, prav tako pa je spremenil tudi poslovni svet. Družbena omrežja podjetjem na primer predstavljajo sredstvo za pridobivanje novih strank in objavljanje svojih uspehov. Tako je za vsakega zaposlenega nujno potrebno, da ima vsaj osnovno tehnološko znanje, ki ga mora znati uporabiti z namenom izboljšanja svojega poklicnega delovanja.

Dela z računalniškimi programi in ostalimi orodji se lahko naučiš na različnih tečajih ali kar preko spleta, kjer najdeš vse potrebno za usvojitev znanja.

DOSTOP.si / SV
Unsplash

Sorodni članki

Back to top button