Kultura

Borštnikovo srečanje ostaja v podobnem formatu kot lani

Festival Borštnikovo srečanje, ki bo potekal od 12. do 25. oktobra v Mariboru, kljub pretresom v slovenskem gledališkem prostoru zaradi novega koronavirusa ostaja v podobnem formatu kot lani. Jedro ostaja tekmovalni program, v katerega je letošnji selektor Rok Bozovičar uvrstil deset uprizoritev.

Bozovičar si je ogledal 110 uprizoritev, od tega skoraj sto še pred nekajmesečnim zaprtjem slovenskih gledališč zaradi nevarnosti covida-19. “Kvantitativno je bila sezona do cezure izredno produktivna. Institucionalni mehanizem, ki je proizvedel približno dve tretjini gledališke produkcije, izkazuje trden repertoarni okvir. Ta zagotavlja stabilno raven gledališke proizvodnje, bistveno manj pa posega po drznih programsko-umetniških usmeritvah ter preizkusih gledališko učinkovitega, ustaljenega in pričakovanega,” je ocenil.

Izbor po njegovih besedah sestavljajo uprizoritve, “ki z ustvarjalno vizijo napolnjujejo vzpostavljene odrske svetove. Predstave, ki s svojo magnetno silo širijo in ostrijo območje senzibilnosti in izkušnje. Predstave, ki se s prepričljivim izrazom umeščajo v prostorsko tukajšnjost in časovno zdajšnjost ter kritično slikajo portret sveta in odnosov”.

Festival domuje v Slovenskem narodnem gledališču (SNG) Maribor, katerega direktor Danilo Rošker je poudaril, da priprave na letošnjo edicijo festivala potekajo s polno paro. Čeprav ne vedo, kakšne bodo razmere v državi in svetu jeseni. “Mi smo v celoti pripravljeni na festival, a se bomo prilagodili razmeram,” je dejal.

Festival bodo tako kot lani začeli z Mladim in Študentskim gledališčem. Uradno pa ga bo odprla predstava Soul Chain koreografinje Sharon Eyal, ki je v letu 2018 prejela nemško gledališko nagrado faust.

Po besedah umetniškega direktorja festivala Aleša Novaka ostaja Borštnikovo srečanje najpomembnejša festivalska gledališka manifestacija v Sloveniji. Ta v zadnjem času dobiva vedno bolj izrazito mednarodno razsežnost in aktivnosti v povezavi z razvojem novih občinstev.

Tudi po njegovih besedah so priprave tekle kljub oviram zaradi zdravstvenih omejitev, “ki so globoko zarezala v slovenski gledališki prostor”. Spomladi so sicer začasno zastali pogovori s tujimi producenti, a so se po lajšanju ukrepov zaradi novega koronavirusa takoj nadaljevali. “Nekateri dogovori, ki prej niso bili mogoči, so celo postali mogoči, ker so se nekaterim producentom sprostili jesenski termini,” je pojasnil Novak.

 

 STA
Pexels

Sorodni članki

Back to top button