Braincraft na Štuku ali kako se študentje spopadajo z izzivi
Včeraj so se na Štuku združili kreativnost, dobra volja in zabava. Študentje so se namreč potegovali za naziv zmagovalcev Braincrafta 2024. Kdo je domov odnesel glavno nagrado? Kakšne izzive so premagali? Kako smo se imeli? Vse to izveš v članku!
Včeraj se je na Štuku odvijal dogodek Braincraft, kjer so študentje prikazali svoje praktične, miselne in strateške sposobnosti. Vsi poznamo študentske Trivie – dogodki, kjer študentje lahko preverijo svoje poznavanje podatkov in informacij. Tokrat so se miselnim nalogam pridružile tudi praktične, študentje so namreč sestavljali katapulte, mostove, stolpe … iz vsakdanjih materialov. Cilj je bil preprost – skupina, ki ji uspe najbolje opraviti nalogo, dobi največ točk in domov odnese naziv zmagovalca Braincrafta ter praktične nagrade.
Dogodek je tudi tokrat potekal pod okriljem Oddelka za univerzitetno politiko izobraževanje ter številnih drugih sponzorjev, ki so omogočili nepozabno doživetje. Pozitivno vzdušje je bilo moč čutiti že ob samem pričetku dogodka. Vsaka runda je trajala 10 minut, sledilo je ocenjevanje narejenega izdelka. Kaj vse so sestavili študentje?
Študentje znamo graditi!
Študentje so svoje možgane aktivirali že ob prvem izzivu. V okviru prve naloge so izdelovali katapult iz svinčnikov in elastik. Medtem ko so se v srednjem veku katapulti uporabljali za metanje kamnov ali puščic, so študentje namesto teh uporabljali majhne žogice. Cilj naloge je bil doseči, da katapult žogico izstreli čim dlje. Svoji nalogi so se posvetili z veliko truda in ustvarjalnosti ter zasnovali raznolike in inovativne kreacije.
Svoje možgane še naprej aktivno uporabljali tudi pri naslednjem izzivu, imenovanem »avto iz zamaškov«. Z uporabo zamaškov, lepilnega traku in zobotrebcev so izdelali majhne avtomobilčke, ki so se morali dejansko premikati. Svoje izdelke so nato preizkusili na startni rampi, kjer je zmagala skupina, katere avtomobil je prevozil najdaljšo razdaljo. Naloga je združila kreativnost, tehnične spretnosti in kanček tekmovalnega duha.
Študentje so se v tretjem sklopu »uganke« ukvarjali s številnimi kratkimi vprašanji, ki so zahtevali razmislek.
Kaj vse še lahko nastane?
Študentska domišljija in razmišljanje preprosto ne poznata meja. Lahko bi rekli, da smo iznajdljivi, pametni in polni idej – včasih pa tudi nekoliko prehitri. Pri četrtem izzivu, kjer so študentje gradili stolpe iz balonov, je vse sprva potekalo odlično. Težave pa so se pojavile, ko je zaradi pomanjkanja časa začelo pokati vse več balonov. Rek »vse gre narobe, ko ti teče voda v grlo« se je v tem primeru izkazal za še kako resničnega. Mi pa lahko dodamo le, da rek »počasi se daleč pride« drži tudi pri napihovanju balonov in grajenju stolpov – več namreč ne pomeni dlje.
Zadnji Braincraft izziv je zahteval veliko strateškega razmišljanja. Študentje so gradili mostove, ki niso bili navadni – bili so iz papirja. Trden most so morali oblikovati iz le papirja in selotejpa, moral pa je biti tudi vodoodporen. V glavah so se jim rojile podobne ideje, ki so jih izpeljali vsak na svoj način.
Kaj pa zmagovalci?
Kljub trudu in volji lahko na Braincraft stopničkah stojijo le trije. Tretje mesto so tokrat dosegli Žveplanosi, ki so s svojimi kreacijami navdušili ocenjevalce. Drugo mesto so si prislužili Znanstveniki, ki so dokazali, da so v znanosti res dobri. Prvo mesto pa sta si prislužila fanta skupine Pingvini, ki sta dokazala, da ni pomembno število tekmovalcev, temveč znanje, ki ga nosiš v sebi.
Smeh, dobra volja, zabava in veselje so napolnili prav vsak kotiček dvorane Štuk. Študentje so se na izzivih zabavali ter krepili medsebojne vezi. Naučili smo se pomembne lekcije – sodelovanje nam omogoča, da dosežemo cilje, ki jih sicer morda ne bi. Na svet moramo gledati s pozitivne strani, četudi nam, kdaj pa kdaj, ne gre vse po planu. Tokrat smo spoznali pravi pomen besede teamwork, ga boš naslednjič spoznal tudi ti?
Iva KNEZ
Marcel VRBNJAK