Brez gotovine ali kartice? Za plačilo bo dovolj nasmeh
Na Kitajskem potrošniki vse pogosteje nakupujejo brez denarnic, gotovine, kartic, pametnih telefonov, saj dobrine plačujejo tako, da zgolj obrnejo glavo in pogledajo v kamero. V državi se namreč hitro širi tehnologija obrazne prepoznavnosti oz. t.i. sistem "plačevanja z nasmehom".
Plačevanje s pomočjo prepoznavanja obraza
Kitajska infrastruktura mobilnega plačevanja je ena najbolj naprednih na svetu. Novi sistemi, ki temeljijo zgolj na prepoznavanju obraza, bi v kratkem lahko med staromodne metode izrinili celo plačevanje s pametnimi telefoni preko QR kod.
Plačevanje z nasmehom že postaja stalnica na Kitajskem.
Kitajski potrošniki imajo namreč možnost, da nakupe poravnajo le z enim obratom. Svoj obraz obrnejo proti POS napravam, opremljenim s kamerami, ki podobe povežejo z digitalnim plačilnim sistemom ali bančnim računom. Za tovrstno plačilo, ki je izvedeno zelo hitro, ni potreben niti pametni telefon.
Nasprotniki tehnologiji v njej vidijo sredstvo za nadzor
Gre za programsko opremo, ki je že v široki uporabi – tudi za nadzor nad državljani. Z njo lovijo neprevidne pešce in kriminalce.
Vsi pa tovrstnemu prepoznavanju obrazov niso naklonjeni. Najbolj mu nasprotujejo v regiji Xinjiang. Tudi analitiki opozarjajo, da gre za tehnologijo, ki prinaša velika tveganja. Država bi lahko zbrane podatke uporabila za svoje namene, denimo za spremljanje političnih nasprotnikov, etnično profiliranje in podobno.
Uporabniki se počutijo grde
A potrošniki niso zaskrbljeni. Tisti, ki plačevanje z nasmehom zavračajo, tega ne počnejo zaradi zaščite svoje zasebnosti, temveč zaradi svojega izgleda, kažejo raziskave. Anketa novičarskega portala Sina Technology je pred kratkim pokazala, da se kar 60 % vprašanih ob optičnem branju obraza počuti “grde”.
Vodilno podjetje s to tehnologijo je sicer Alipay, ki spada pod spletnega trgovskega velikana Alibaba. Ta ima svoje naprave za plačevanje prek tehnologije obrazne prepoznavnosti že v 100 kitajskih mestih. Podjetje je nedavno posodobilo svoj sistem plačevanja z nasmehom, tako da zdaj poteka preko naprave, ki je velika zgolj še kot ipad. V družbi so tudi napovedali, da bodo v svoje kamere vključili “lepotne filtre”.
V to cvetočo industrijo skuša vstopiti tudi vse več startup in drugih podjetij. Podjetje Tencent, ki upravlja aplikacijo WeChat s 600 milijoni uporabnikov, je že predstavilo svojo napravo za plačevanje prek obrazne prepoznavnosti, imenovano Frog Pro.