Tehnologija

Eurostat: Epidemija bo še spodbudila spletno nakupovanje

Spletno nakupovanje v EU v zadnjih letih hitro raste, od leta 2009 se je po podatkih evropskega statističnega urada Eurostat skoraj podvojilo. V teh izračunih pa še ni upoštevan začetek leta 2020.

Po podatkih za leto 2019 spletno nakupuje 60 odstotkov državljanov EU v starosti med 16 in 74 let. Leto prej je bilo takšnih 56 odstotkov, deset let prej pa 32 odstotkov.

Največ ljudi spletno nakupuje v skandinavskih državah. Na Danskem je takšnih 84 odstotkov, na Švedskem pa 82 odstotkov prebivalcev. Sledijo Nizozemska (81 odstotkov), Nemčija (79 odstotkov) in Finska (73 odstotkov).

Manj zanimivo je spletno nakupovanje za Bolgare (22 odstotkov prebivalcev), Romune (23 odstotkov) in Italijane (38 odstotkov).

Najbolj pa se je navdušenje nad spletnim nakupovanjem v zadnjih desetih letih povečalo v Estoniji – s 17 odstotkov v letu 2009 na 68 odstotkov v letu 2019.

Koliko je spletno nakupovanje blizu potrošnikom v Sloveniji

Potrošniki v Sloveniji se v tej primerjavi uvrščajo nekaj pod povprečje. Po podatkih Eurostata je lani spletno nakupovalo 54 odstotkov državljanov. Na Statističnem uradu RS pa so izračunali, da slovenski potrošniki prek spleta najpogosteje kupujejo oblačila, športno opremo in obutev, pogoste so tudi rezervacije turističnih nastanitev in nakup vstopnic za različne prireditve.

V EU je sicer spletno nakupovanje najbolj zanimivo za uporabnike, stare med 25 in 34 let, najmanj pa za osebe v starosti med 65 in 74 let. Med njimi je malce več moških kot žensk.

Rast spletnega nakupovanja v zadnjih letih statistiki pripisujejo naraščajoči uporabi interneta in izboljšanim varnostnim standardom. Potrošniki lahko nakupujejo kadarkoli in od koderkoli, pri tem pa so jim na voljo široke palete izdelkov in enostavne primerjave cen, so pojasnili.

 

 STAkrog
Pixabay

Sorodni članki

Back to top button