Izobraževanje

Kako bi ti razložil babici kaj je podcast ali 17. Marketinški semafor

18. in 17. marca je na Mariborski ekonomsko-poslovni fakulteti potekal že 17. Marketinški semafor. Pravijo, da je bil ta najuspešnejši doslej. O čem je tekla beseda na največji štajerski marketinški konferenci, lahko spoznaš v nadaljevanju. Morda izveš tudi kdo je sanjski gost, s katerim bi se Klemen Selaković želel pogovarjati v svojem podcastu ...

Maribor je ponovno gostil zdaj že dobro uveljavljeni, vsakoletni Marketinški semafor, največjo marketinško konferenco na Štajerskem, ki je letos trajala kar dva dni in privabila več kot 1400 udeležencev. Letos so odprli aktualno temo umetne inteligence v marketingu. Ponovno so združili strokovnjake, podjetnike in navdušence nad marketingom. Študenti in drugi obiskovalci so tako pridobili poglobljen vpogled v najnovejše trende, s posebnim poudarkom na umetni inteligenci.

Pestro dvodnevno dogajanje

Prvi dan, 17. marca 2025, je bil namenjen Marketinškemu kinu. Udeleženci so si ogledali izbrane slovenske in tuje marketinške kampanje, ki jih je predstavil Tine Lugarič, soustanovitelj in kreativni direktor studia Trampolin. Razpravljali so o kreativnosti, inovacijah in vplivu kampanj na ciljno občinstvo. Osrednji dogodek se je odvijal 18. marca 2025 na Ekonomsko-poslovni fakulteti v Mariboru.  Uvodno predavanje je izvedla Janja Božič Marolt, ustanoviteljica in direktorica Inštituta za raziskovanje trga in medijev Mediana. Na naslednjih dveh predavanjih sta marketinška obzorja študentov razširila Aleš Popič, vodja digitalnih marketinških storitev v Spar Slovenija in Tanja Ciglarič, marketinška strokovnjakinja.

Marketinški semafor
Obiskovalci so lahko svoje marketinško znanje širili brezplačno.

Kaj je podcast in kako umetna inteligenca spreminja svet

Zadnji del dogodka je zaznamovala okrogla miza, kjer sta Klemen Selakovič (avtor in voditelj podcasta AIDEA) in Andrej Bergant (sovoditelj podcasta RASTezanja) razpravljala o pomenu podcastov. Najprej sta se spopadla z moderatorkinim vprašanjem kako babici razložiti kaj je podcast. Sklenila sta, da je to “oddaja, ki jo lahko kadarkoli poslušaš na telefonu” in “moderna oblika izobraževanja in zabave.” Govorila sta o avtentičnosti, težavnosti pridobivanja pozornosti v dobi kratkih vsebin in o tem, kako umetna inteligenca (AI) spreminja proces ustvarjanja podcastov. AI danes omogoča samodejno transkripcijo, montažo in celo generiranje vsebin. Sogovornika sta se zedinila, da bo v prihodnje uporaba umetne inteligence postala ključna za uspeh, saj bo zmanjšala količino vloženega truda in časa in hkrati ustvarjalcem omogočila, da posvetijo več časa kreativnosti.  Selakovič je tudi zaupal, da bi se v svoji sanjski epizodi podcasta želel pogovarjati s Hitlerjem in Jezusom.

Klemnov nasvet za uspeh

Tako obiskovalci kot tudi gostje so bili z dogodkom nadvse zadovoljni. Andrej Bergant je izrazil svoje zadovoljstvo nad takšnimi brezplačnimi dogodki in povzel, da se mu zdijo pomembni in potrebni, saj “dobiš neko inspiracijo in ideje za naprej“. Klemen Selaković pa je zaupal tudi nasvet kako naj mladi karseda uspešno krmilimo skozi svet prežet z družabnimi omrežji in umetno inteligenco. “Posamezniki, ki bodo znali pripeljat fokus v svoje življenje, se borit proti vsem distrakcijam, se usest zraven in nekaj ustvarit, bodo v tem stoletju prosperirali.”

Marketinški semafor
Andrej Bergant in Klemen Selakovič sta sklenila, da je lahko umetna inteligenca koristno uporabljena tudi na področju podcasta. Še vedno pa pretehta avtentična človeška kreativnost.

Nikakor pa ne gre pozabiti, da namen dogodka skozi vsa leta ostaja enak. Predsednik Kluba za marketing EPF Matias Osojnik je poudaril, da želijo študentom in dijakom omogočiti, da prisluhnejo strokovnjakom in se veliko naučijo brez potrebnega plačila. Organizatorji pravijo, da so letos presegli sami sebe in se že veselijo prihodnjega Marketinškega semaforja. Se jim boš pridružil tudi ti?

Eva ŽUNKOVIČ
Eva ŽUNKOVIČ
ikona snemalec Marcel VRBNJAK

Eva Žunkovič

Novinarka

Sorodni članki

Back to top button