DeloIzobraževanje

Kako z nekaj psihološkimi triki oblikovati boljši življenjepis

Na sodobnem trgu dela se konkurenca pojavlja za praktično vsako delovno mesto. Tako je ustvarjanje dobrega prvega vtisa z odličnim življenjepisom pomembneje kot kadarkoli prej. Preveri nekaj psiholoških trikov, ki ti lahko pomagajo napisati ali izboljšati obstoječ življenjepis.

Večina ljudi se, ko piše in oblikuje življenjepis, običajno posluži uporabe Worda ali pa kakšne že ustvarjene, njihovim očem privlačne predloge. Vizualno privlačna predloga pa ni nujno enaka učinkoviti. Nekatere predloge bodo na namreč podlagi različnih psiholoških dejavnikov uspešnejše od drugih. Če razumeš psihološke vidike prebiranja življenjepisa, lahko poskrbiš, da boš izpostavil najpomembnejše in najprivlačnejše informacije, ki ti lahko povečajo možnosti za želeno delovno mesto.

Učinkovito uporabi barve

Študija psiholoških učinkov barve je pokazala, da lahko barve bralcu pomagajo prepoznati najpomembnejše dele besedila. Poleg tega uporaba različnih odtenkov za označevanje pomena bistveno izboljša berljivost, to pa pozitivno vpliva tudi na bralčevo sposobnost prepoznavanja ustreznih in med sabo sorodnih informacij.

Seveda to ne pomeni, da naj tvoj življenjepis vsebuje barve celotne mavrice. Za ključne informacije uporabi temne barve, za med seboj povezane informacije pa določen odtenek, ki bo jasno nakazoval povezanost med njimi (npr. ključni dosežki v zgodovini delovnih izkušenj). To lahko uporabiš med normalnim besedilom, pa tudi pri alinejah, ki na splošno lajšajo branje življenjepisov.

Iskanje službe, služba, zaposlitev, delovno mesto, berljivost, barve, F-vzorec, Times New Roman, pisanje življenjepisa, CV
Z uporabo barv lahko narediš estetski vtis, hkrati pa nosijo barve tudi “skrita” sporočila.

Poleg tega lahko barve uporabiš tudi iz psihološkega vidika. Čeprav za vsako barvo obstaja veliko razlag pomenov, pri oblikovanju dokumentov običajno velja naslednje:

  • zelena: človeško oko jo enostavno predela, jo povezuje z denarjem, ta barva pa tudi sprošča,
  • modra: združuje vrednoti zvestobe in poštenosti in je zato v svetu poslovne komunikacije priljubljena izbira,
  • vijolična: povezana z razkošjem,
  • črna: povezana s prefinjenostjo in eleganco v trženju, prav tako pogosto uporabljena v komunikaciji,
  • siva: povezana s preprostostjo, ima učinek pomirjanja.

Vse naštete barve so odlična izbira za življenjepis. Uporabiš jih lahko med lastnim oblikovanjem ali spreminjanjem že obstoječih predlog (te najdeš na spletu: npr. Canva in CV Template Master).

Zavedaj se svoje “časovne omejitve”

Povprečni zaposlovalec bo posameznemu življenjepisu posvetil približno 7,4 sekunde. To je čas, v katerem bo preletel najpomembnejše podatke, kot so ključne veščine, dosedanja delovna mesta in podobno. Zato moraš poskrbeti, da bo življenjepis berljiv. Obvezno se izogni večjim stolpcem besedila, vsebino raje razdeli na naslove, podnaslove in točke. Izogibaj se tudi daljšim povedim in poskrbi, da bo zapisano predstavljeno čim bolj jedrnato.

Bodi pozoren na F-vzorec

Dandanes se večina življenjepisov bere iz ekranov. Tako lahko lažje predvidevamo, kako si bo tipičen bralec ogledal vsebino. Večina ljudi si dokumente ogleda po vzorcu F. Njihove oči bodo začele opazovati na vrhu strani, skenirale proti desni, nato pa preskočile navzdol, na približno polovico strani in se nazadnje namenile proti drugi strani lista (po spodnji črtici črke F).

Iskanje službe, služba, zaposlitev, delovno mesto, berljivost, barve, F-vzorec, Times New Roman, pisanje življenjepisa, CV
Četudi je neka razporeditev elementov na videz zadovoljiva, ne pomeni, da dosega svoj namen glede preglednosti.

Tako je torej smiselno, da najpomembnejše informacije s poklicnimi cilji postaviš na vrh strani. To bi morale biti 3-4 kratke povedi, ki natančno naslavljajo ključne zahteve oglasa za delo. Z drugimi besedami – imaš le nekaj sekund, da zaposlovalcu sporočiš, da imaš vse, kar potrebuje. Glede na časovno omejitev 7,4 sekunde bi bilo nadalje smiselno, da svoje poklicne cilje zapišeš v obliki označenega seznama, da se jih bo dalo preleteti še hitreje.

Izberi pravo pisavo

Izbira pisave naj temelji na vrsti službe, za katero se prijavljaš. Pisava, kot je Times New Roman, sporoča tradicionalne vrednote, spoštovanje in zanesljivost. Modernejša pisava, kot je Helvetica, sporoča moč, progresivnost in stabilnost. Nekoliko opaznejše pisave, kot je Cooper, izražajo umetniško žilico in so popolne za delovna mesta, ki zahtevajo kreativnost.

Na koncu dneva se morda drži pravila, da s klasiko, kot je Times New Roman, ne moreš zgrešiti. Če življenjepis oblikuješ v Wordu, ne pozabi tudi na to, da bralcu katera izmed ekstravagantnih pisav morda ne bo prikazana.

 

DOSTOP.si / SV
Unsplash, Pixabay

Sorodni članki

Back to top button