Katerim blagovnim znamkam Slovenci najbolj zaupamo?
Revija Readers's Digest Slovenija je že 14. leto zapored razglasila znamke, ki med Slovenci uživajo največ zaupanja. Med njimi so Volvo, Bosch, Telekom Slovenije, Luka Dončić in Vlado Kreslin.
Raziskavo Trusted Brand je opravil inštitut Mediana na reprezentativnem vzorcu 1000 posameznikov. Ti so ocenjevali stopnjo zaupanja navedenim blagovnim znamkam v posameznih kategorijah, dodali so lahko tudi znamko po svojem izboru.
Laško, Telekom Slovenije in Gorenjka
Raziskava je ugotavljala zaupanje izdelkom v zelo široki paleti kategorij. V kategoriji avtomobilov je bila za najbolj zaupanja vredno izbrana znamka Volvo, pri mobilnih telefonih Samsung, med ponudniki mobilnih storitev in tudi internetnih pa Telekom Slovenije.
OMV je najbolj prepričal med bencinskimi servisi, Spar med prodajalci živil, med negovalnimi kozmetičnimi izdelki pa Nivea. Fructal je slavil med sokovi, Laško med pivi, Radenska med ustekleničenimi vodami in Barcaffe med kavami.
V kategoriji mleka največ zaupanja uživa znamka Zelene doline, v kategoriji čokolad Gorenjka, v kategoriji kruh in pekovski izdelki pa Pekarna Pečjak. Med mediji so najbolj zaupanja vredni TV Slovenija (TV-postaja), Val 202 (radijska postaja) in Delo (dnevni časopis).
Najbolj zaupanja vredne osebnosti v Sloveniji pa so Luka Dončić med športniki, Vlado Kreslin med glasbeniki, Ivo Boscarol med podjetniki, Igor E. Bergant med televizijskimi in Denis Avdić med radijskimi voditelji.
Gradnja zaupanja je proces
Potrošniki zaupanje razvijajo postopoma in na podlagi različnih dejavnikov, kot so denimo ugled, ime, izkušnje, mnenje od ust do ust, komunikacija znamke, kako se z njo poistovetimo in podobno. Blagovne znamke, ki so dlje na trgu, se obdržijo, saj jim zaupa veliko ljudi.
Kljub temu pa raziskava ne sporoča, da znamke, ki se niso uvrstile na seznam, niso zaupanja vredne. Imajo le manjši delež ljudi, ki jim najbolj zaupajo. Prav tako ni nujno, da potrošniki najbolj kupujejo izdelke tiste znamke, ki ji najbolj zaupajo. Med avtomobili denimo lahko nekdo kot najbolj zaupanja vrednega ocenjuje Mercedes, a si ga ne more privoščiti.
Katere znamke so navedene v raziskavi, določijo raziskovalci sami; podjetje se v raziskavo samo ne more vključiti. Sicer pa lahko logotip Trusted Brand uporabljajo brezplačno.
STA
Unsplash