Tehnologija

Kickstarter odpira vrata slovenskim podjetjem

Slovenski podjetniki in umetniki so na priljubljeni platformi za množično financiranje Kickstarter v zadnjih osmih letih zbrali kar €6.8 milijonov evrov sredstev - čeprav platforma v Sloveniji uradno še ni delovala. To se bo spremenilo septembra, ko bo možno tudi s slovenskim podjetjem lansirati idejo na Kickstarterju.

Prvi uspešni slovenski Kickstarter projekt se je lansiral avgusta 2012, kjer je Luka Ločičnik, študent arhitekture, za svoje inovativne lesene stole (LLstol) nabral $21,956 sredstev od 106 donatorjev iz celega sveta. Tako LLstol, kot tudi vsi naslednji slovenski Kickstarter projekti, so za nastop na platformi potrebovali podjetje registrirano v ZDA. Kickstarter je namreč nekaj časa dovoljeval lansiranje samo lokalnih (ameriških) podjetij. Kasneje, se je ZDA pridružila tudi Velika Britanija, Nemčija in nekaj drugih držav. Letos se uradno odpirajo vrata tudi slovenskim podjetjem.

Več o podjetju Kickstarter

Kickstarter je globalno najbolj priljubljena platforma za množično financiranje ustanovljena leta 2009 v ZDA. Deluje kot “Public benefit Company – PBC”. To pomeni, da del profita vsako leto nameni za dobrodelne namene ali v dobro lokalne skupnosti. Misija podjetja je omogočati majhnim podjetjem, umetnikom ter organizacijam, da predstavijo svoj izdelek (velikokrat prototip) in zbirajo donacije, s katerimi lahko štarta proizvodnjo. V zameno pa donatorji dobijo izdelek prvi na svetu, ponavadi po zelo ugodni ceni.

Zraven širitve na nove trge, Kickstarter letos praznuje prav poseben mejnik. Uporabniki so namreč na njihovi platformi zbrali že več kot 5 milijard dolarjev sredstev. Zraven tega pa maj 2020 predstavlja najbolj uspešen mesec v smislu zbranih sredstev vseh časov na platformi Kickstarter. (vir: kickstarter.com, 2020)

Kako se Slovenci odrežemo v primerjavi z globalno konkurenco?

Od leta 2011 do danes smo slovenci na Kickstarterju lansirali že 219 projektov ter prepričali več kot 80.000 ljudi iz celega sveta, da nam pomagajo uresničiti naše vizije. Od tega je bilo 43% projektov uspešnih, kar postavlja slovenske projekte visoko nad globalno povprečje, ki je 37%. Tri najbolj popularne kategorije v katerih Slovenci najraje lansiramo projekte so: dizajn, tehnologija in igre. Smo pa aktivni v več kot 48 različnih podkategorijah, umetnosti, glasbe, hrane do knjig in elektronike. (vir: kickstarter.com, 2020)

Priložnost za slovenske podjetnike, umetnike in organizacije

V času COVID – 19 in vse splošne ekonomske nesigurnosti je olajšan dostop do globalnega trga preko Kickstarterja zelo dobra novica za vse lokalne podjetnike, umetnike in organizacije. Na tak način lahko vsak slovenski s.p. ali d.o.o. z dobro idejo in nekaj vloženega truda, predstavi svojo idejo na globalnemu trgu ter si zagotovi ne samo začetni kapital, ampak tudi prve stranke.

Kje se lahko prijavim in dobim več informacij?

Kickstarter “odpira” Slovenijo Septembra s pomočjo lokalnih partnerjev, ustanoviteljev največje slovenske skupnosti za množično financiranje – Slovenia Crowdfunding Meetup (SCF).

O “Slovenia Crowdfunding Meetup” skupnosti

Na začetku so potekali zelo neformalni dogodki, preko katerih so ustanovitelji (Niko Klanšek, Žiga Berce in Tilen Kegl) predajali znanje ter izkušnje lansiranja na Kickstarterju. Niko Klanšek je namreč na Kickstarterju zbral več kot 1.000.000 USD z dvema lastnima kampanjama (Flykly Smart Wheel in Smart Ped), prav tako je preko svojega podjetja registriranega v ZDA, omogočil lansiranje več kot 90 slovenskim projektom. Tudi Žiga Berce je z bratom lansiral svojo uspešno kampanjo leta 2014 ter kot zunanji svetovalec pomagal več kot 26 projektom zbrati preko 1.000.000 EUR. Tilen Kegl je na področju marketinga aktivno sodeloval na 2 uspešnih projektih, ki sta zbrala več kot 750.000 USD. Prav tako je kot zunanji svetovalec na področju marketinga pomagal več kot 10 uspešnim projektom.

Ekipi je leta 2017 uspelo na dogodek pripeljati tudi Heather Corcoran, predstavnico podjetja Kickstarter, ki je udeležencem iz prve roke delila nasvete kdaj in kako je najbolje lansirati projekt na platformi. Tukaj je povezava do dogodka in nekaj fotografij – povezava.

 

Maruša ŠTEPEC / Mladi podjetnik (vir)
Pixabay

Sorodni članki

Back to top button