Potovanje

Kratki in koristni nasveti za brezskrbno poletje

Vsi si želimo, da bi dopust bil res takšen, za kakršnega smo se dogovorili in plačali. Kdo vam lahko pomaga, če imate med počitnicami težave z letalskim prevoznikom, podjetjem za najem vozila ali organizatorjem potovanj?

Če pri potovanju z letalom, vlakom, avtobusom ali ladjo pride do zamude ali odpovedi …

Če je vaše potovanje odloženo za nekaj ur, mora prevoznik, s katerim potujete, v skladu s predpisi EU o pravicah potnikov poskrbeti za pravično nadomestilo. Če je potovanje odpovedano in morate iti v hotel, ki je oddaljen od vaše končne destinacije, mora stroške plačati letalski ali železniški prevoznik. Pred odhodom preverite, kako lahko uveljavite svoje pravice na letališčih, v pristaniščih ter na avtobusnih ali železniških postajah v Evropi, ali pa si prenesite aplikacijo Passenger rights za pametne telefone.

Organizator potovanj, pri katerem sem kupil potovalni paket, je šel v stečaj. Lahko dobim svoj denar nazaj?

Direktiva EU o potovalnih paketih in povezanih potovalnih aranžmajih ščiti evropske potrošnike na organiziranih počitnicah kot vnaprej dogovorjeni kombinaciji vsaj dveh od naslednjih storitev: (1) prevoza, (2) nastanitve in (3) najem vozila ali (4) po posebnih pogojih druge turistične storitve, kot so turistični ogledi (te storitve so vštete v ceno).

INFORMACIJ, dopust, pravico, EU, Organizator potovanj, Na kaj moram biti pozoren
S kartico EHIC se uveljavlja pravica do zdravstvenih storitev med začasnim bivanjem v tujini zagotovite si jo pravočasno.

Direktiva zagotavlja zaščito, ki zajema: pravico do jasnih in točnih informacij, pravice v primeru spremembe ali prenehanje pogodbe o potovalnem paketu, odgovornost za pravilen potek potovalnih storitev (npr. v primeru nezadostne kakovosti hotelov), pravico do pomoči potnikom med samim letovanjem in zaščito v primeru stečaja organizatorja.

Če gre prodajalec, pri katerem ste kupili počitniški paket, v stečaj, ste upravičeni do zavarovanja za primer plačilne nesposobnosti. To je lahko jamstveni sklad, zavarovalnica ali kateri koli drug mehanizem v zadevni državi EU. Ta bo poskrbel za povračilo vseh stroškov, ki ste jih imeli, in po potrebi za vašo vrnitev domov, če je bil prevoz vključen v vaš potovalni paket ali povezan potovalni aranžma.

Počitnice so mi bile tako všeč, da razmišljam o časovnem zakupu v istem počitniškem kompleksu. Na kaj moram biti pozoren?

V skladu s predpisi EU morajo trgovci s časovnimi zakupi pred podpisom pogodbe potrošnikom pravočasno zagotoviti podrobne informacije. Vključno s ceno, opisom proizvoda ter natančnim obdobjem in dolžino bivanja, do katerega ima potrošnik pravico v skladu s pogodbo. Če potrošnik želi, mu morajo biti te informacije na voljo v njegovem jeziku.

INFORMACIJ, dopust, pravico, EU, Organizator potovanj, Na kaj moram biti pozoren
Preverite ali sta vaše vozniško dovoljenje in potrdilo o avtomobilskem zavarovanju veljavna v državah ki jih boste obiskali.

Predpisi potrošnikom poleg tega zagotavljajo pravico do odstopa od pogodbe. V obdobju za premislek, ki traja 14 koledarskih dni in v katerem trgovci ne smejo zahtevati nikakršnega predplačila ali kavcije. Pred sklenitvijo pogodbe mora trgovec potrošnika izrecno opozoriti na pravico do odstopa od pogodbe, njeno trajanje in prepoved predplačil v tem obdobju.  Več informacij.

Na kaj moram biti pozoren, če za počitniški paket vzamem kredit?

Pravila EU o potrošniških kreditih vam ob nakupu na kredit zagotavlja nekatere pravice. Najpomembnejše so:

  • pred podpisom pogodbe morate prejeti dovolj informacij, da lahko primerjate različne ponudbe na trgu;
  • če si premislite, lahko v 14 dneh odstopite od pogodbe;
  • kredit lahko ob pravični kompenzaciji odplačate predčasno;
  • pridobitev kredita v drugi državi EU.

Pri nakupovanju med počitnicami v tujini naletim na težave. Kdo mi lahko v moji državi pomaga v zvezi s povračilo? 

Pravila EU o varstvu potrošnikov zagotavljajo, da imate pri nakupu izdelkov in storitev v EU jasne informacije o izdelku ali storitvi, ki ju kupujete, ceni, stroških pošiljanja in dostave ter o svojih pravicah, če gre kar koli narobe.

INFORMACIJ, dopust, pravico, EU, Organizator potovanj, Na kaj moram biti pozoren
Evropska številka za klic v sili 112 lahko pokličete brezplačno s stacionarnega mobilnega ali javnega telefona v vseh državah EU Omogoča neposredno zvezo z reševalnimi službami – policijo reševalno postajo ali gasilci.

Preizkusite orodje o pravicah potrošnikov, ki vam bo pomagalo pri uveljavljanju vaših pravic pri nakupih v EU. Na voljo pa vam je tudi brezplačna pomoč Evropskega potrošniškega centra v primeru težav pri uveljavljanju pravic.

 

Europe Direct Podravje
 freeimages

Sorodni članki

Back to top button