Laboratorij za prometno inženirstvo najbolje opremljen v tem delu Evrope
Na Fakulteti za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru (UM FGPA) so včeraj slovesno otvorili prenovljeni Laboratorij za prometno inženirstvo. Laboratorij je opremljen z najsodobnejšo opremo za raziskave prometnega inženirstva in cestne infrastrukture, s posebnim poudarkom na raziskovanje prometnih nesreč, so sporočili s fakultete.
Laboratorij po novem z očali za sledenje pogledu človeka
Slavnostni dogodek je z uvodnim nagovorom odprla dekanja UM FGPA Vesna Žegarac Leskovar. Zgodovino Centra za ceste in cestni promet, iz katerega je nastal Laboratorij za prometno inženirstvo, je predstavil vodja Katedre za prometne gradnje Tomaž Tollazzi, terensko razsikovalno opremo je predstavila Laura Brigita Parežnik, Chiara Gruden pa je predstavila očala za sledenje pogledu človeka in simulator vožnje.
Kot je v svojem nagovoru povzel Tollazzi, je “ta laboratorij še en prispevek naše fakultete k izboljšanju delovanja celotnega slovenskega cestnega prometnega sistema. Je prispevek k izboljšanju prometne varnosti v Sloveniji, ki smo ji vsi, vsak na svoj način, zaprisegli.”
Laboratorij je opremljen z opremo za izvedbo meritev in raziskav s področja cestne infrastrukture, prometne tehnike in prometne varnosti. Med drugim se ponaša z laserskim merilcem hitrosti, pnevmatskimi in magnetnimi števci prometa, digitalnimi kamerami z GPS napravami, elektronskim razdaljemeri, stacionarninimi merilci drsnosti, dinamičnimi merilci drsnosti, deflektometrom, merilcem odsevnosti horizontalne prometne signalizacije, merilcem odsevnosti prometnih znakov in brezpilotnim letalnikom oz. kvadrokopterjem. Najbolj izpopolnjeno opremo laboratorija predstavljajo elektronska očala za sledenje pogledu človeka in simulator vožnje.
Časi učbenikov so minili, študenti sedaj merijo, testirajo in raziskujejo
Vsa oprema se uporablja za znanstvenoraziskovalne, pedagoške in strokovne namene. Po svoji opremljenosti je Laboratorij za prometno inženirstvo FGPA UM danes najbolj sodobno opremljen laboratorij za prometno inženirstvo in cestno infrastrukturo v tem delu Evrope, s posebnim poudarkom na opremi za raziskovanje dejavnikov nastanka prometnih nesreč v cestnem prometu, so sporočili s fakultete.
Tollazzi je glede nujnosti koriščenja laboratorija v izobraževalne namene zatrdil, da so časi, ko je pedagoški proces potekal samo z uporabo učbenikov, minili. Kot pravi, si današnji študenti želijo raziskav, preizkušanja, testiranja, merjenja. “Časi, ko je vozišče bilo izkustveno ocenjeno kot spolzko, preglednost ocenjena kot dobra, odsevnost prometnih znakov izkustveno ocenjena kot pomanjkljiva, osvetljenost križišča čez palec določena kot zadostna … ti časi so mimo. Danes je vse potrebno izmeriti in predočiti rezultate.” Poudaril je, da je vlaganje v raziskovalno opremo nuja za vsako fakulteto. Je pogoj za njeno atraktivnost, ki se meri s številom študentov in njen razvoj, ki se meri z znanstvenimi dosežki.
Laboratorij za prometno inženirstvo je skupni laboratorij Centra za prometno tehniko in varnost v prometu, Centra za raziskave mobilnosti, Centra za tehnologijo in organizacijo prometa, Centra za ekonomiko transporta in Centra za prometne gradnje, ki delujejo na treh katedrah FGPA UM. Navedeni centri so nastali iz Centra za ceste in cestni promet, ki ga je leta 1981 na takratni Visoki tehnični šoli ustanovil Martin Lipičnik.
STA
UM