!Mediengruppe Bitnik z razstavo o analizah profilov na družbenih medijih
V projektnem prostoru Aksioma bo od danes na ogled razstava umetniškega tandema !Mediengruppe Bitnik Označeno kot neprimerno zaradi političnega govora. Umetnika Carmen Weisskopf in Domagoja Smolja, ki ustvarjata v Berlinu, sta pod drobnogled vzela analize profilov na družbenih medijih ter algoritemske izračune o evropskih političnih voditeljih.
Analize profilov na družbenih medijih se uporabljajo v najrazličnejših primerih, od mejnega nadzora do prijav na delovno mesto. Uporabljajo jih za oceno kandidatove stopnje tveganja in preverjanje primernosti kandidata za vstop v državo ali organizacijo. Številni od od teh pregledov avtomatično opravijo algoritemske entitete. Da bi ugotovil, kako in kaj ti algoritmi ocenjujejo, je kolektiv !Mediengruppe Bitnik uporabil avtomatizirano spletno storitev Ferretly. S to si strokovnjaki za kadre pomagajo pri oceni profilov kandidatov na družbenih omrežjih.
Ferretly z algoritmi, naučenimi na ključnih besedah in prepoznavanju podob, preišče sedem let zgodovine na spletu in oceni javno dostopne objave kandidatov na omrežjih, kot so Twitter, Instagram in Facebook. Pri tem analizira izvirne objave, poobjave, odgovore in všečke. Poleg tega oceni vse novice, ki jih lahko najde. Ferretly obljublja, da s svojo storitvijo zmanjšuje tveganje, da bi oseba, ki kaže toksično obnašanje, vstopila v organizacijo ali državo. Toksično obnašanje je opredeljeno v 11 kategorijah tveganja. Te so od sovražnega govora, političnega ekstremizma in z drogami povezanih vsebin do eksplicitnih podob in toksičnega jezika.
!Mediengruppe Bitnik z Ferretly algoritmi oblikovala puloverje
Z omenjeno storitvijo je !Mediengruppe Bitnik pregledal spletni profil vsakega od 27 voditeljev evropskih držav članic. Potem pa rezultate interpretiral in uporabil kot osnovo za oblikovanje individualiziranih puloverjev za vsakega od profilov.
Vsak kos oblačila kaže umetniško interpretacijo in vizualizacijo Ferretlyjeve ocene. Poleg ocen njihovih profilov na družbenih medijih glede na različne parametre vsak pulover javno pokaže število objav, označenih kot škodljive, in razloge za tako oceno. Glede na poročilo posamezen pulover vsebuje več ali manj podatkov. Več objav in podatkov pa običajno pomeni slabšo Ferretlyjevo oceno profila.
“Tako kot obleke, ki jih nosimo, so naši spletni profili postali nosilci naših identitet. Čuvaji institucij, držav in organizacij pa te spletne identitete čedalje bolj uporabljajo za to, da bi preverili, ali smo vredni vstopa vanje,” so ob razstavi zapisali v zavodu za sodobne umetnosti Aksioma.
Umetnika !Mediengruppe Bitnik Carmen Weisskopf in Smoljo sta sodobna umetnika. Ustvarjata na internetu, pri čemer segata onkraj digitalnega in vplivata na fizične prostore. Njuno delo je bilo predstavljeno na samostojnih razstavah na vidnih mednarodnih prizoriščih, nedavno v Centre Culturel Suisse v Parizu, v Haus of Electronic Arts v Baslu in Helmhouse v Zürichu. Za svoje delo sta bila večkrat nagrajena.