Nova raziskava pravi: to je 6 dealbrejkerjev za konec razmerja
Nova ljubezenska raziskava se je tokrat osredotočala na lastnosti, ki nas odvrnejo od nadaljevanja zveze. Konsenz, ki ga je večina anketirancev dosegla, je bil dokaj logičen: ne bodi ogaben.
Nova študija je pokazala nekaj krutih resnic o tem, kaj moški in ženske menijo, da je v razmerju dealbreaker ali točka, ki zlomi razmerje In pri tem ni varčevala z besedami. Raziskava je preučila prejšnje skupine, ki so sodelovale v drugih študijah, vendar z drugega zornega kota, in ugotovila, da je v dolgoročnih in kratkoročnih razmerjih šest glavnih razlogov za prekinitev: “ogabnost”, “zasvojenost”, “posesivnost”, “promiskuiteta”, “apatičnost” in “nemotiviranost”.
Nova ljubezenska raziskava pravi …
Raziskovalci navajajo, da se večina raziskav o odnosih osredotoča na to, kaj je za ljudi v njihovih odnosih najpomembnejše, oziroma na dejavnike, ki vplivajo uspeh zveze. Redko pa se osredotočajo na dejavnike, ki delujejo kot dealbrejkerji. Ti pa so prav tako (če ne celo bolj) pomembni kot privlačne lastnosti, saj so neposredno vključeni v začetno selekcijo pri iskanju partnerja.
Da bi določili najhujše kršitelje, so raziskovalci uporabili predhodne podatke iz drugih študij z vzorcem 285 oseb (od tega 115 moških). Na podlagi analize so ugotovili ocene 49 preizkušenih dejavnikov, ki končujejo zveze. Vprašani so bili stari od 18 do 55 let. 95 odstotkov jih je bilo heteroseksualnih, 50 odstotkov pa jih je bilo v partnerskih zvezah.
Rezultati so dokaj očitni
Vsaka oseba je ocenila nabor dejavnikov, ki jo pri partnerju motijo, in kmalu se je izoblikovala prva šesterica. Raziskovalci so jih poimenovali tako: “ogabnost”, “zasvojenost”, “posesivnost”, “promiskuiteta”, “apatičnost” in “nemotiviranost”. Pri tem so tisti v dolgoročnih razmerjih najbolj sovražili apatičnost in ogabnost. Tisti v kratkoročnih razmerjih pa so kot najhujše ocenili ogabnost in posesivnost.
Skratka, ne bodi ogaben
Raziskovalci trdijo, da rezultati kažejo na potrebo po vključeavnju negativnih partnerskih preference v raziskave prav tako kot pozitivne, saj so v odnosih enako pomembne. Če torej želiš biti na trgu samskih čim bolj privlačen, se zdi, da je najboljši pristop ta, da nisi “ogaben” (na nek način). Včasih je znanost le navajanje očitnih dejstev.