Novice

Raziskava: vse pogosteje se namerno izogibamo novicam

Vse več ljudi se namerno izogiba spremljanju novic, ker vzbujajo tesnobo in depresijo, kot so novice o covidu-19, vojni v Ukrajini in gospodarski krizi, v letošnjem poročilu o digitalnih novicah med drugim ugotavlja Reuters Institute. Zmanjšalo se je zaupanje v verodostojnost novic, še naprej pa upada spremljanje tradicionalnih medijev.

Količina novic nas izčrpa

Delež tistih, ki se namerno izogibajo novicam, se je od leta 2017 povečal z 29 na 38 odstotkov. Raziskava, ki je zajela več kot 93 tisoč spletnih uporabnikov v 46 državah, ni zajela Slovenije. V petih letih se je ta delež podvojil v Braziliji (54 odstotkov) in Združenem kraljestvu (46 odstotkov). Najnižji je ta delež na Japonskem (14 odstotkov) in Danskem (20 odstotkov).

Skoraj polovica (43 odstotkov) tistih, ki se izogibajo novicam, pravi, da jih odvrača preveliko število novic o politiki in pandemiji covida-19. Več kot tretjina sodelujočih (36 odstotkov) meni, da jim spremljanje novic poslabša razpoloženje, kar velja zlasti za mlade do 35 let.

29 odstotkov tistih, ki se izogibajo novicam, meni, da so pristranske in da jim ni mogoče zaupati. Prav toliko pa jih tudi ocenjuje, da so zaradi količine novic izčrpani. 17 odstotkov vprašanih, ki se izogibajo novicam, pravi, da lahko te povzročijo prepir, ki bi se mu raje izognili.

Pomembne teme ljudi odbijajo

Ti rezultati predstavljajo pravi izziv za novinarstvo, je dejal glavni avtor raziskave Nic Newman. Zdi se, da so teme, ki se novinarjem zdijo najpomembnejše, kot so politične krize, mednarodni konflikti ali pandemije, tiste, ki na ljudi delujejo odbijajoče, je ob tem opozoril.

Letošnje poročilo Reuters Instituta tudi ugotavlja, da se je v polovici držav, ki jih je zajela raziskava, zmanjšalo zaupanje v verodostojnost novic, povečalo pa se je le v sedmih. V povprečju novicam zaupa 42 odstotkov vprašanih. Država z najvišjo stopnjo zaupanja v novice ostaja Finska (69 odstotkov), najnižje pa je zaupanje v ZDA in na Slovaškem (26 odstotkov).

Mladi do informacij prihajajo preko družbenih omrežij

Spremljanje tradicionalnih medijev, kot sta televizija in tisk, se je v zadnjem letu še dodatno zmanjšalo. Poročilo potrjuje, da se mladi vse bolj oddaljujejo od tradicionalnih medijev in do informacij dostopajo prek družabnih omrežij, kot je TikTok.

Večji del raziskave je bil opravljen pred začetkom ruske invazije na Ukrajino, vendar so poznejše raziskave v petih državah pokazale, da so se ta ugotovitve po njej le še dodatno potrdile. Spletne ankete so izvedli konec januarja in v začetku februarja, aprila pa so izvedli še en krog,. V njem je sodelovalo 5000 ljudi v petih državah (Združeno kraljestvo, ZDA, Nemčija, Poljska, Brazilija).

STA
Unsplash

Sorodni članki

Back to top button