Izobraževanje

Študij: kako poskrbeti za čim manj stresa in dobro organiziranost

Študijsko leto je v polnem zagonu in mnogim se po več kot letu dni dela od doma zdi, da so prvič sedli v šolske klopi. Delo preko spleta so končno zamenjala predavanja in vaje v živo, s tem pa se je vrnila tudi večja odgovornost upravljanja s časom in dilema, kako združiti študij in socialno življenje, ki je ob vrnitvni na fakultete končno spet zaživelo.

Uporabljaj koledar

Za spodbujanje produktivnosti uporabi koledar in ga vzdržuj. Koledarji namreč v glavi sprostijo veliko pomembnega prostora. Namesto, da si zapomniš vse obveznosti, ki jih prinaša študij in življenje ob njem, lahko vse organiziraš v priročni vizualni obliki.

Pomembno je, da v koledar vključiš ponavljajoče se obveznosti in pomembne roke. Na primer predavanja, pomembne roke iz učnih načrtov (izpiti, seminarske naloge itd.), čas vadbe, srečanja s profesorji ali tutorji, klubske oziroma izvenšolska srečanja, delovni urnik in roke plačil (kreditna kartica, najemnina, morebitni drugi pomembni stroški).

Seznam opravil

Medtem ko koledar predstavlja osnovo organizacije, bo seznam opravil resnično pripomogel k produktivnosti in motivaciji za opravljanje študijskih obveznosti. Kakšna je sploh razlika med koledarjem in seznamom opravil?Koledar je namenjen spremljanju dogodkov. To pomeni obveznosti, ki se zgodijo ob določenem dnevu ali času in običajno zahtevajo, da si nekje fizično prisoten.

Seznam opravil pa je po drugi strani namenjen spremljanju opravil. Naloge so stvari, ki jih moraš opraviti (včasih na določen dan), vendar na splošno ne zahtevajo, da si na določenem mestu ali da imaš kakšen sestanek.

Kako sestaviti seznam opravil?

Če še vedno prisegaš na papir in svinčnih, je sistem bullet journal odlična možnost. Za uporabnike digitalnega sistema pa je med mladimi popularna brezplačna aplikacija Todoist. Pomembno je, da se tudi pri izdelavi seznama opravil spomniš vsega, kar od tebe zahteva študij in študentsko življenje.

Zapiski

Dobro beleženje je ključno za razumevanje predavanj. A samo zapisovanje ni dovolj – če želiš svoje zapiske najbolje izkoristiti, jih moraš organizirati. Študije so pokazale, da ročno zapisovanje zapiskov pripomore k boljši obdelavi informacij. A v dobi digitalnih orodij je pomembno, da tvoja učna gradiva vseeno ne ostanejo samo na papirju.

Za dodatno organiziranost zapiskov tako obstaja aplikacija Evernote, s katero lahko za vsak semester ustvariš drugačen digitalni beležnik in tam vneseš svoje zapiske. Gradivo bo tako pregledno in veliko bolj privlačno za kasnejše učenje. Lahko pa združiš ročne in digitalne zapiske s planerjem in aplikacijo Organicer, ki je plod mladih Slovencev.

Gradiva in datoteke

Poleg zapiskov bo vsak predmet od tebe zahteval izročke in predstavitve, ki jih moraš redno spremljati in iz njih študirati.

Ključno je, da so vsa ta gradiva organizirana. Čeprav so učni načrt, izročki in PowerPointove predstavitve mnogokrat dostopne v spletni učilnici fakultete ali javno a spletu, je iskanje tovrstnih gradiv na dan učenja zamudno in odbijajoče. Zato je pomembno, da si vse učne materiale shraniš v kakšnem od digitalnih sistemov, kot sta na primer orodje Google Drive ali Dropbox.

Načinov za organizacijo je veliko. Najpomembnejše pa je, da te tvoj organizacijski sistem ne ovira pri tem, kar je resnično pomembno – pri doseganju vsega, ki jih želiš narediti. Pravi organizacijski sistem ti bo olajšal študij in obveznosti, hkrati pa ti prihranil mnogo stresnih trenutkov!

Mlad.si
Arhiv DOSTOP.si

Sorodni članki

Back to top button