Učinek belega lotosa: Kako lokacije filmov vplivajo na turizem?
Ob izidu tretje sezone izjemno priljubljene serije Beli lotos (White Lotus), izvršni producent Mark Kamine pojasnjuje prepire v zakulisju in ključne izzive pri izbiri lokacije snemanja, strokovnjaki za turizem pa razlagajo, kako filmi in serije vplivajo na prepoznavnost lokacije in njen turizem.

Najverjetneje smo vsi pogledali vsaj kakšen delček izjemno priljubljene serije Beli lotus (White Lotus). Če pa slučajno živiš pod kamnom, pa naj ti izdamo, da serija že tretjo sezono poteka na novi lokaciji in spremlja goste in osebje izmišljenega letovišča s petimi zvezdicami White Lotus. Temna drama prikazuje ekscese bogatih, nasproti v bojih osebja v glamuroznem okolju.
Kljub krvavim podrobnostim in zmerjanju bogatašev, si vsi želijo ostati v Belem lotosu. Ko je bilo sredi leta 2024 objavljeno, da bo Tajska prizorišče tretje sezone televizijske oddaje, je svetovno zanimanje za potovanja v državo naraslo, platforme za rezervacije so poročale o takojšnjem povečanju iskanj, letalske družbe pa so dodale dodatne tedenske lete na otok, kjer se je snemala serija. Spletna stran Hotels.com poroča o 40-odstotnem skoku zanimanja za rezervacije Four Seasons Resort Koh Samui, ene od lokacij snemanja.
Izjemno zanimanje in porast turizma
Pričakovanja prihajajo s precedensom: sicilijanski hotel Four Seasons San Domenico Palace v Taormini na Siciliji, kjer so snemali drugo sezono, je poročal, da je bil zaseden za šest mesecev, ko so ga po snemanju znova odprli, in še naprej privablja goste, ki želijo delček življenjskega sloga Belega lotosa. Izvirni White Lotus, Four Seasons Resort Maui v Wailei na Havajih, je dejal, da je zabeležil 425-odstotno povečanje obiskov spletnih strani v primerjavi z letom prej in 386-odstotno povečanje preverjanj razpoložljivosti.
Beli lotos ni osamljen primer
Beli lotos ni prva drama, ki je imela prevelik učinek na potovalno industrijo. Negativen vpliv so v zgodovini zabeležili že ob izidih filmov Gospodar prstanov in Sound of Music, v zadnjem času tudi pri seriji Emily in Paris.
“Že leta 2015 je raziskava pokazala, da je približno eden od petih ljudi, ki pridejo v Veliko Britanijo, prišel zaradi nečesa, kar so videli na televiziji,” je povedala specialistka za ekranski turizem Seren Welch. “Hitro naprej do zdaj in zadnja raziskava Visit Britain kaže, da je na devet od 10 obiskovalcev Združenega kraljestva vplivalo to, kar so videli v filmu in televiziji. To je nezaslišano.”
Tovrsten porast je posledica razširjenosti pretočnih platform. Pred desetimi leti so informacije, filmi in serije krožile nekoliko bolj počasi, danes pa so pretočni algoritmi močna gonilna sila našega vedenja daleč onkraj zaslona, z možnostjo, da gledamo vse, kar koli in kjerkoli.