21. SEMPL: Drznost in radovednost se obrestujeta
V Portorožu poteka 21. konferenca medijskih trendov SEMPL, ki jo bo v dveh dneh obiskalo več kot 1300 udeležencev iz celotne jadranske regije.
Prvi dan konference so mednarodni govorci največ pozornosti namenili novim načinom in pristopom za ustvarjanje uporabnejših rešitev za potrošnike, priložnostim za povezovanje med blagovnimi znamkami in potrošniki, ravnotežju med kreativnostjo in učinkovitostjo ter oglaševalskim formatom prihodnosti. Pri tem so bili vsi govorci enotni, da je za dodano vrednost projektu potrebna drznost in radovednost.
Radovednost je lepa čednost
Glavni oder za je uvod prvega konferenčnega dne ponudil motivacijski govor večkrat nagrajenega podjetnika, soustanovitelja, glavnega vizionarja in pripovedovalca zgodb pri mednarodno priznani spletni video platformi, WHATCHADO Alija Mahlodjija. Perzijec, ki se je v življenju preizkusil v več kot štiridesetih delovnih mestih, je pri svojem delu opazil, da ljudje uspeh zelo pogosto merimo z napačnimi merili in da nas pri iskanju prave poti zelo pogosto omejujejo kulturni predsodki. “Ostanite radovedni, ne ostanite samo pri ideji, ker sama po sebi ni vredna nič, dokler je ne začnete uresničevati,” je med drugim povedal Mahlodij.
Z LASER-jem do uporabnejših izdelkov in storitev
Britanka Lauren Kelly, psihologinja oblikovanja in ustanoviteljica BehaviourStudia je prisotnim ponudila pet smernic, ki temeljijo na vedenju in s katerimi je moč ustvariti uporabnejše izdelke ali storitve. Po smernicah LASER (“Like them”, “Attention-grabbing”, “Social”, “Easy”, Relevant”), je potrebno komunikacijo prilagoditi ciljni skupini, ne samo na nivoju zvoka, ampak tudi izgleda in razmišljanja. Vsebina naj bo družbeno sprejemljiva ter pritegne pozornost s personalizacijo in čustvi. Ob tem svetuje, da ustvarjajmo enostavne in sprejemljive izdelke ali storitve, ki so za potrošnike relevantni.
Za učinkovite kreativne kampanje je potrebno tudi tvegati
Kako sta kreativnost in učinkovitost neizogibno povezana, je na primerih dobre prakse predstavila Chiara Manco, pomočnica urednice WARC-ove podatkovne baze CaseFinder, ki trenutno vsebuje več kot 16.000 študij primerov dobre prakse v oglaševanju. Kot kažejo analize nagrajenih primerov, pri receptu za učinkovitost ne gre prezreti dejstva, da je potrebno izkoristiti trenutna dogajanja na trgu: “Glede na letošnje prejemnike kanskih levov za kreativnost lahko rečemo, da velja izkoristiti trenutna dogajanja na trgu in kreativno rešitev oblikovati kot reakcijo na to dogajanje. Čeprav se sliši dokaj tvegano, rezultati tovrstnih kampanj kažejo, da so takšne rešitve s strani potrošnikov zelo dobro sprejete,” je prepričana Mancova.
Kako na kreativnost vpliva delovanje leve in desne možganske polovice, je na primerih dobre prakse predstavil Will Goodhand, komercialni direktor, System1 Group. Medtem ko leva poskrbi za rešitve, ki se dogajajo na enem nivoju in vsebujejo več abstraktnih elementov, desna poskrbi za globino in ustvarjalnost na več nivojih. “V zadnjih letih prevladuje ustvarjanje, kjer prevladuje delovanje leve možganske polovice. Taki oglasi se kažejo tudi kot manj učinkoviti,” je trenutno stanje komentiral Goodhand.
“Dobre blagovne znamke lahko samo v sekundi prepoznamo le po besedni zvezi, namigu, vezanemu na identiteto ali kategorijo te blagovne znamke, ali glede na njeno kulturno pomembnost,” je s pomočjo testa v dvorani dokazala Gosia Nierodzinska, kreativna strateginja za Facebook in Instagram. Blagovne znamke to prepoznavnost med drugim dosegajo z oglaševanjem, ki zajema popoln izkoristek platforme, kjer oglašujejo, pri tem pa skrbijo za svoj ton komunikacije in poslanstvo. Na ta način pri potrošnikih ne dosegajo le gledanosti, pač pa tudi visok priklic oglasov.
Prihodnost oglaševanja je v uporabi dialoga
Med osrednje govorce prvega dne konference zagotovo spada Simon Dunlop, serijski podjetnik z veliko izkušnjami z izgradnjo podjetij, med njimi tudi Instreamatic.com, platformo z napredno obliko glasovno aktiviranih oglasov, ki temeljijo na dialogu med umetno inteligenco in potrošnikom. “Glas je nekaj, kar sicer uporabljamo v vsakodnevni komunikaciji, zato je za potrošnika sprejemljiv. Na trgih, kjer tovrstno oglaševanje že prakticiramo pa je videti tudi, da so zelo dobro sprejeti. Ocenjujemo, da bo trg oglaševanja, ki temelji na glasovnem dialogu leta 2020 vreden 19 milijard,” pravi Dunlop.
Moč pozitivnega razmišljanja je otipljiva
“Če o nečem razmišljamo na pozitiven način, se telo pozitivno odzove na celični ravni,” je svoj nastop na glavnem odru začel svetovalec, govorec in avtor knjižnih uspešnic Jonathan MacDonald. To dejstvo je povezal z delovanjem podjetij, ki se na trgu borijo za preživetje. “Kar 52 odstotkov vzrokov za slabo poslovanje podjetij gre iskati znotraj podjetja samega in le 15 odstotkov so razlog zunanji vplivi,” pravi MacDonald, ki je prepričan, da se vse spremembe začnejo s spremembo načina razmišljanja.
Mite o milenijcih, ki ostajajo ena izmed osrednjih ciljnih skupin oglaševalcev, je razbijal Ivan Ivanov, regionalni direktor marketinga in vodja digitala v regiji CEEMCA pri Discoveryju. Ravnotežje med kreativnostjo in učinkovitostjo ter vplive umetnosti in glasbe na dobičkonosno rast oglaševanja je predstavil Will Goodhand, komercialni direktor, System1 Group. Tisti, ki iščejo rešitev za rast spletnih marketinških kazalcev, so sveže pristope in veliko uporabnih idej izvedeli od Stefana Carringtona, ustanovitelja Poplartree in svetovalca za rast prihodkov na področju e-commerce za Electrolux. Sicer pa so prvi konferenčni dan na glavnem odru stali še Tim de Boer, direktor za razvoj poslovanja pri LivePerson, Alessandra di Lorenzo, direktorica lastminute.com-ovega medijskega podjetja Forward, Maëva Le Roch, direktorica medijev za področje Evrope, Mastercard.
Vzporedni program: od všečkov do nativnega oglaševanja, SEO in učinkovitosti
V vzporednem programu so udeleženci z Jano Štokovič, vodjo televizijskega trženja pri PRO PLUS, in Tino Grbac, odgovorno urednico posebnih portalov pri PRO PLUS, na primeru šova Zvezde plešejo pogledali v zakulisje dogajanja najbolj gledanih in branih vsebin v Sloveniji. Vesna Sodnik, trenerka komunikacije in javnega nastopanja, poslovna coachinja in direktorica podjetja Beseda, je v interaktivni delavnici ponudila praktične nasvete o učinkovitih trikih nastopanja, komunikacije in prepričevanja, ki vsako predstavitev spremenijo v popoln uspeh. Z Rokom Pirnatom, direktorjem pri B2BI, so prisotni izvedeli, kako si lahko s pomočjo orodij poslovne inteligence (BI) olajšajo merjenje uspešnosti marketinških akcij, ažurno spremljajo proračune projektov in realizacijo zastavljenih ciljev. Kako dizajn (ne)vpliva na spletno prodajo je prikazal upravljalec digitalnih komunikacij pri podjetju mmb media agentur v Zagrebu Saša Stanković.
O svetu brez všečkov so razpravljali Ajda Gaberc, blogerka Just Ajda, Urška Saletinger, vodja korporativnih komunikacij v razvojno-raziskovalnem podjetju Abelium, Jernej Špende, svetovalec za digitalne procese in tehnologijo v skupini Pristop, in Jernej Janežič, ki v Atlantic Grupi vodi digitalni marketing legendarnih pijač Donat Mg, Cockta in Cedevita. Strokovnjakinja za iskalni in vsebinski marketing pri Red Orbit Sabina Bevc je prisotne naučila, kako napišejo vsebino, ki jo bodo Google in drugi iskalniki oboževali, načrtujejo strukturirane povezave, ki bodo imele največ koristi za naročnike, in vključijo SEO v proces načrtovanja in ustvarjanja vsebine. Kakšne so prednosti nativnega digitalnega oglaševanja pa sta na primerih dobre prakse predstavili Isabel Becker, vodja ekipe za uspeh strank na področju Evrope in mednarodno pri Zemanti, in Simon Pekolj, menedžer uspeha strank pri Zemanti.
SEMPL tolmačen v slovenski znakovni jezik
Več kot 26 predavanj uglednih strokovnjakov iz enajstih držav, ki se bodo zvrstili prvi in drugi konferenčni dan, bo tolmačenih v slovenski znakovni jezik. S Semplom in s podporo NLB je Slovenija tako dobila prvi dogodek v regiji, ki je vrata odprl tudi skupini gluhih in naglušnih. Tokrat jih je teme s področja marketinga, medijev in inovacij spremljalo enajst.
Prvi konferenčni dan sklenjen s podelitvijo nagrad in legendarno zabavo
Po podelitvi nagrad, ki že tradicionalno sledi zaključku programskega dogajanja prvega konferenčnega dne, je bilo razlogov za slavje več kot dovolj. Na tokratnem “POP till you drop party-ju” v sodelovanju z legendarnim Kurzschluss-om so na plesišče kluba Tivoli prisotne privabili DJ Shark, Jaka in Sylvain s svojo etiketo Sharkastique Tunes.
21. SEMPL
SEMPL / Žiga INTIHAR