Kako se ustvarja podoba adventa v našem mestu?
V torkovem dopoldnevu smo lahko na Ekonomsko-poslovni fakulteti v Mariboru prisluhnili pogovoru o vplivu adventa na prepoznavnost destinacije. Študentje so se o tematiki pogovarjali s predstavnicami destinacijskih znamk Visit Maribor, Visit Celje in Visit Ljubljana.
S prvo adventno nedeljo smo vstopili v čas adventa in pričakovanja. V najlepšem času v letu mesta po Sloveniji zažarijo v lučkah, na trgih se lahko razvajamo ob ponudbi prazničnih dobrot, marsikatero mesto obiščejo dobri možje.
V vse to pa je vložene ogromno premišljene strategije, organizacije in dela, s katerim se ukvarjajo destinacijske znamke. Študentje Ekonomsko-poslovne fakultete Maribor so v torkovem dopoldnevu organizirali prijeten in konstruktiven pogovor s predstavnicami znamk Visit Maribor, Moniko Juršič Hlevnjak, Visit Celje, Tino Huremovič in Visit Ljubljana, mag. Špelo Paternoster.
Skrbno načrtovana vizija in organiziranost
Da lahko v času adventa doživljamo in uživamo božični vrvež, je potrebne veliko organizacije in dobro zastavljene vizije. Vse organizacije se trudijo najti inovativne načine oglaševanja in promocije svojega mesta. Seveda pa v času praznikov ostajajo pri svojih najprepoznavnejših atrakcijah.
V Ljubljani so še vedno glavne praznične lučke in Špela Paternoster poudarja, da ima vsaka njihova lučka svojo zgodbo, ki jo vsem obiskovalcem skušajo čimbolj čutno prikazati.
V Celju svoje adute stavijo na svojo pravljično vasico, v kateri se najde za vsakega nekaj. Za najmlajše in tudi tiste malo starejše.
V Mariboru je največja atrakcija zadnjih let panoramsko kolo na Glavnem trgu, ki prav tako privablja obiskovalce vseh generacij. Zanimivo je izpostaviti tudi dejstvo, da bil je Maribor leta 1989 prvo mesto v takratni Jugoslaviji, ki je priredil silvestrovanje na prostem.
Zanimivo in dobrodošlo je, da v času prazničnega dogajanja ne zaživijo samo ponudniki, ki svoje storitve in izdelke ponujajo na glavnih prizoriščih, pač pa tudi tisti, ki se nahajajo tik ob središču dogajanja. Ob vsem tem pa zaživijo tudi lokacije in dogajanja ob mestih. V Mariboru je to na primer smučarska sezona na Pohorju, v Celju zaživijo termalna zdravilišča, ki se nahajajo blizu mesta.
Vsako mesto zase, pa vendar vsa s podobno željo
Čeprav se adventa, božiča in veselega pričakovanja vsako mesto loti drugače, so si pri končni viziji dokaj enotni. Vse tri predstavnice so poudarjale pomen tujih turistov in obiska Slovencev, ki sicer ne živijo v njihovem mestu, vseeno pa so vse tri izpostavile tudi domačine. Najpomembneje je, da se v domačem mestu dobro počutijo tisti, ki tam živijo.
Želijo si, da se ob lepih lučkah, na stojnicah in dogodkih, ki potekajo skorajda vsakodnevno, znajdejo domačini, ki hitijo iz službe in šole. Prav njim sta namenjeni vsa lepota in okrašenost, domačini pa mestu dodajo še domačnost, ki jo začutijo tudi tuji obiskovalci.
Rebeka MIKŠA
Rebeka MIKŠA