KulskoNoviceŠport

25. obletnica ekipe Formula Študent Univerze v Mariboru

Grand Prix Engineering oz. Formula Študent Maribor slavi ponovno zmago! Tokrat gre za več kot dva desetletji uspešnega delovanja, ki zahteva trud, voljo in odrekanje.

Včeraj se je na Vranskem odvilo praznovanje četrt stoletja obstoja ekipe Formula Študent, sestavljene iz nadobudnih študentov mariborske univerze. Študentje in študentke že 25. let svoj čas vlagajo v oblikovanje novih idej in grajenje formul, ki na tekmovanjih dosegajo izjemne rezultate. Včeraj smo se posvetili njihovim napredkom, spodrsljajem in vsemu, kar spada vmes.

V enem izmed preteklih člankov smo spoznali zgodovino ekipe Formula Študent. Ti so, kot eni izmed prvih v Evropi, pričeli s tovrstnim delom. Njihovi začetki so bili drugačni. Takrat jih je bilo veliko manj. Ekipa se je skozi leta večala, zdaj pa jo sestavlja že skoraj sto študentov. Kakor je nekoč povedal tudi Michael Schumacher: »Uspeh ni naključje, temveč rezultat trdega dela in predanosti«. Te besede študentje živijo in dihajo.

Na dogodku smo se poučili o njihovi zgodovini: o dirkalnikih, ki so jih pripeljali do tekmovanj po celi Evropi in še dlje. O vseh razlogih, zakaj ob tem delu tako uživajo. Prav tako smo spoznali tudi njihov najnovejši dirkalnik in si ogledali proces njegovega nastanka.

Študentje so za nastanek formul žrtvovali ves prosti čas.

Kako je nastala Missy in kje se je vse začelo?

Kot so nam povedali študentje, se oblikovanje dirkalnika vedno začne z osnovno idejo. Iz tega se razvijejo prvi koncepti dirkalnika. Tako se je rodila tudi zamisel o formuli na baterijski pogon. Zadali so si cilj: v dirkalnik so želeli vključiti high voltage in low voltage baterijo, zmanjšati pa so želeli tudi njegovo težo. Skupna masa dirkalnika bi bila okoli 185 kg.

Jim je uspelo? No, lahko bi rekli, da jim ni le uspelo, temveč so nas čisto presenetili. Študentje so oblikovali formulo, ki so jo poimenovali Missy. V izdelek jim je uspelo vključiti prav vse, kar so si zadali. Skupna masa dirkalnika trenutno stoji pri 180 kg, kar je manj od njihovega primarnega cilja. Seveda pa lahko rečemo, kakor bi rekli tudi Štajerci: »Ta stvar ga potegne, veš kak gre.« Formula lahko doseže hitrost do 120 km/h.

Včeraj smo si lahko ogledali tudi samo vožnjo formule. Spremljali smo razlike med pogonom na gorivo in baterijskim pogonom. Najprej smo lahko opazili, da je formula na baterijski pogon veliko tišja, prav tako tudi hitrejša.

Spremljali smo vožnji obeh formul.

Kaj vse smo počeli?

Najprej smo preleteli zgodovino ekipe in poslušali uvodne besede vseh sodelujočih, ki so ponosno poudarili, da jih dosežki študentov vedno znova presenečajo. Po uvodnih govorih je sledila predstavitev tekmovanj. Več o tem si lahko prebereš v članku. Nato smo se podali na pot spoznavanja baterijskega dirkalnika. Predstavili so nam njegovo sestavo, koncept in cilje.

Po predavanju je sledil ogled in vožnja dirkalnikov, študentje pa so nam odgovorili tudi na vsa naša vprašanja.

Nedvomno lahko trdimo, da študentje vsakodnevno napredujejo. Ustvarjajo mojstrovine, ki se pogosto zdijo nemogoče. Resnica pa je, da zanimanje in ljubezen do dela presegata vse meje.

Iva KNEZ
Tomaž STUPAR

Iva Knez

Novinarka

Sorodni članki

Back to top button