Glasba

TikTok glasbeno industrijo spreminja bolj, kot si morda misliš

Na TikToku večkrat slišiš skladbo, ki se potem kar naenkrat začne vrteti po vseh komercialnih radijskih postajah. Ali je bilo morda obratno? Je pesem "naredil" radio ali jo je med glasbene zvezde izstrelil TikTok? Priljubljeno družbeno omrežje je namreč pričelo spreminjati marsikaj – tudi glasbeno industrijo.

Britanski pevki Adele naj bi predlagali, da svoje nove skladbe mlajšim poslušalcem predstavi preko družbenega omrežja TikTok. Ob tem pa naj bi pevka začudeno vprašala: “Če vsi delajo glasbo za TikTok – kdo bo jo delal za mojo generacijo?“. Pa se njene skladbe na TikToku vseeno predvajajo kot nore – kar pride na TikTok doživi ali enormen uspeh ali hiter zaton.

Moderna TikTok kultura namreč spreminja praktično vse. Na to priljubljeno platformo so si pot utrle zabavne vsebine, recepti, vadbe, spolna vzgoja in celo piramidni sistemi. Kako bi nedotaknjena ostala glasbena industrija?

Glasba je preprosto del TikToka

Glasba vsebine na TikToku sooblikuje na različne načine. Poleg uporabe že uveljavljenih (mnogokrat tudi že delno pozabljenih) pesmi ustvarja marketinške prilike za glasbenike, ki želijo platformo uporabiti z namenom doseganja svojih ciljnih poslušalcev.

Glasbena industrija, kako TikTok spreminja glasbeno industrijo, glasba, družbeno omrežje, datareportal, Lil Nas X, Old Town Road
Pri vsebinah z glasbeno podlago se nam naslov pesmi na TikToku ob ogledu izpiše v spodnjem levem kotu ekrana.

Pri tem se poslužujejo različnih tehnik. Pesmi lahko promovirajo vplivneži oz. influencerji, kar sproži, da glasba doseže njihove gledalce, ki enako glasbeno podlago nato uporabijo v lastnih vsebinah ali pa preprosto začnejo spremljati izvajalca. Zvezdniki, kot so Miley Cyrus, Demi Lovato in Khalid, pred izidom nove glasbe organizirajo tudi ekskluzivna poslušanja za nabor izbranih TikTok izvajalcev, kar jim pomaga priti na “radar” tiktokerjev.

Podobno promocija deluje, ko so skladbe uporabljene kot glasbena podlaga informativnih ali izobraževalnih vsebin, kot učinkovita marketinška poteza pa se je izkazalo tudi, da se pesmi določa kot glasbeno podlago posameznih TikTok izzivov.

Raziskava, izvedena v letu 2021 je pokazala, da kar 75 odstotkov uporabnikov TikToka tam odkrije nove glasbenike, 63 odstotkov uporabnikov pa na omrežju sliši glasbo, ki je prej še niso poznali.

Pa glasbo uporabniki res odkrijejo ali jim je ta preprosto nastavljena?  

Z več kot milijardo aktivnih mesečnih uporabnikov je TikTok postal idealna odskočna deska za promoviranje glasbe. Prav tako po podatkih Datareportal se lahko z marketinškimi aktivnostmi na Tik Toku doseže okoli 12 odstotko celotne svetovne populacije, odstotek pa je v resnici verjetno še precej višji, saj so v statistiko zajeti samo uporabniki, starejši od 18 let.

Glasbeniki, ki jih je TikTok izstrelil med zvezde

Poleg uveljavljenih glasbenikov, ki TikTok uporabljajo za dodatno promoviranje in doseganje novih poslušalcev, je TikTok zvezde naredil tudi iz številnih nihčejev. Iz TikTok mema je na primer nastala ena izmed najbolj poslušanih skladb vseh časov, Old Town Road izvajalca Lil Nas X. Ko je 19-letni Američan objavil pesem, si verjetno sploh ni predstavljal, da ga bo TikTok izstrelil med najbolj poslušane na svetu. Od TikTok izziva, v katerem so se tiktokerji ob spremembi beata preoblekli v kavbojce, do skoraj milijarde ogledov na YouTubu.

Poleg tega pa se povsem načrtno na TikToku promovirajo tudi še bolj nepoznani glasbeniki. Eden izmed opaznejših primerov je neverjetno znana TikTok pesem, ABCDEFU avtorice Gayle. Ta je leta 2021 objavila TikTok video, v katerem je gledalce prosila naj ji predlagajo ideje za novo pesem. Nekdo je predlagal, da v pesem vključi abecedo, in v roku nekaj dni je bil objavljen refren bodoče svetovne uspešnice. Ta nekdo, ki je komentiral, pa ni bil nihče drug kot zaposlena v glasbeni založbi pevke.

In skladbe, ki so zvezde videle že leta pred pojavom tiktokanja

S vsebinami na TikToku pa se poleg odkrivanja novih ponovno spominjamo tudi starih hitov. Za mnoge se nam (ali celo našim starim staršem) zdi, da jih nismo slišali že celo večnost. Nekatere izmed teh so Angeleyes (Abba), Dreams (Fleetwood Mac), Put Your Head On My Shoulder (Paul Anka), Cheerleader (OMI) in Rasputin (Boney M). Te se prebujajo podobno, kot novejše skladbe, običajno skozi izzive.

@zhdevs

#fyp #foryou #foryoupage #fypシ #fy#abba#abbasongs#angeleyes #queen#queenband#freddiemercury

♬ Angeleyes (Sped Up Version) – tuna (SVT HOT)

Novi časi, nova pravila

TikTok torej spreminja marsikaj – še dodatno je poglobil že tako opazne novosti, ki jih je prinesel razmah družbenih omrežij – in nič čudnega ni, da se je dotaknil tudi glasbene industrije. Kar je bilo nekoč podpisovanje avtogramov v lokalnem nakupovalnem centru je danes povsem nedolžno komuniciranje s sledilci na TikToku. Morda ideja za naslednjo pesem Gayle?

Sara VOCOVNIK
Unsplash
ikona snemalec TikTok, YouTube: Blissful Mind

Sara Vocovnik

Novinarka

Sorodni članki

Back to top button