Kako? Tako: Varno pisati naloge na računalniku, da ne izgubiš ur dela
Izgovor študentov za neopravljene naloge ni več "pes mi je pojedel nalogo", ampak "Word mi je crashnil in se delo ni shranilo". Ta izgovor lahko še dalje uporabljaš, se pa lahko pred to študentsko grozoto tudi zavaruješ.
Pisanje seminarskih nalog, sprotnih nalog za vaje, diplomske naloge, magistrske naloge … Koliko ur opravljaš študijske obveznosti na računalniku? Kdaj se ti je nazadnje zgodilo, da si zaradi izpada elektrike ali drugih težav s tehnologijo izgubil ure dela? Človeško je, da ne klikaš vsako minuto na ikono za shranjevanje, ampak so tudi lažji načini, kako si lahko dragocene ure razmišljanja zavaruješ.
Shranjevanje datotek v oblak
Microsoft Word omogoča samodejno shranjevanje. To pomeni, da se ti bodo vse spremembe shranile vsakih nekaj sekund, a da lahko to omogočiš, moraš datoteko shraniti v oblak. Shraniš jo na OneDrive ali SharePoint Online. S tem tudi omogočiš, da datoteke ne moreš izgubiti, če se ti pokvari računalnik ali zgodi kakšna podobna tehnološka katastrofa.
Zagotovo si že namreč slišal, da si lahko datoteke zavaruješ tako, da jih shraniš v oblak. Tako lahko do njih dostopaš kjerkoli želiš (mobilni telefon, računalnik, tablični računalnik), hkrati pa jih lažje deliš s sošolci ali komurkoli drugim, s katerim želiš deliti nalogo.
A za to možnost se moraš vpisati v sistem Office. Če si Word pridobil na kakšen manj legalen način, boš s tem verjetno imel težave. Ampak kot študent Univerze v Mariboru imaš v času študija dostop do najnovejšega paketa Microsoft Office. Če tega nisi vedel, si ga lahko še vedno namestiš in datoteke varno shranjuješ na oblak.
Redno shranjevanje in delanje varnostnih kopij
Če datotek nočeš shranjevati v oblak, se boš moral navaditi redno klikati ikono za shranjevanje. Poleg tega pa delaj varnostne kopije, sploh če pišeš nekaj obsežnega in pomembnega, kot je diplomska naloga. To pomeni, da datoteko kopiraš in prilepiš na kakšen USB ključek ali zunanji disk. Najbolje na oboje. Tako imaš datoteko na varnem, tudi če imaš težave z računalnikom.
Google Dokumenti
Ne pozabi pa, da Google ponuja tudi “online” verzijo programa za pisanje. To so znani Google Dokumenti. Ta možnost ponuja pisanje preko spleta tako, da se spremembe sproti samodejno shranjujejo. Dober je predvsem za skupinsko delo, saj ga lahko hkrati ureja več oseb. Prav tako lahko datoteko nato izvoziš v Wordov dokument, ali katerikoli drugi format po želji. Kot vidiš je možnosti za varno pisanje na računalniku ogromno.
Mojca KUPČIČ
Pixabay, Office 365 Word, posnetek zaslona