OkoljeŠport

Kos Triglavskega ledenika s Cirilom Komotarjem potuje proti Pekingu

Kos Triglavskega ledenika, ki ga namerava Olimpijski komite Slovenije (OKS) razstaviti v Pekingu kot opozorilo o vplivu podnebnih sprememb, je začel pot proti kitajski prestolnici. Za prevoz tovora bo skrbel znani slovenski vloger Ciril Komotar, ki je skupaj s predstavniki projekta opozoril na vpliv segrevanja ozračja na območju Alp.

Triglavski ledenik je velik le še za eno do dve nogometni igrišči

V naslednjih 36 dneh bo Ciril Komotar del Triglavskega ledenika, ki je bil odvzet v sklopu rednih vzorčenj, v zmrznjeni obliki prepeljal prek velikega dela Evrope in nato Rusije vse do meje s Kitajsko. Namen je, da se Toli – kot so ga ljubkovalno poimenovali -, z jasnim sporočilom o hitrem izginjanju svetovnih ledenikov in širšem vplivu podnebnih sprememb na človeštvo razstavi v središču zimskih olimpijskih iger.

Vpliv segrevanja ozračja na simbol slovenstva, Triglav, in njegov ledenik je v petek, 17. decembra 2021, na novinarski konferenci ponazoril Komotar. “Ozračje se trenutno segreva s tako hitrostjo, da je vpliv enak premiku ledenika na višino 100 metrov nižje vsakih 15 let,” je dejal. Triglavski ledenik se je od velikosti okoli 40 hektarov v 19. stoletju in nekaj več kot 14 hektarov pred 75 leti v zadnjih letih skrčil na vsega kakšen hektar, oziroma velikost enega do dveh nogometnih igrišč.

Kot je izpostavil Franci Petek, direktor Zavoda Planica in nekdanji smučarski skakalec, je prav območje Alp ob polarnih območjih najbolj na udaru segrevanja. Za ponazoritev o učinku segrevanja ozračja za dve stopinji je dal primer razlike med Ratečami in Mursko Soboto. Razlika v povprečni temperaturi med njima je dve stopinji. To je dovolj, da je okolica Murske Sobote med najbolj rodovitnimi s koruzo, medtem ko ta v Ratečah ne raste.

S projektom želijo opozoriti na nujno potrebne spremembe

S tem zavedanjem želijo sodelujoči v projektu, poleg OKS tudi številna podjetja, organizacije in raziskovalni zavodi opozoriti na potrebo po nujnih spremembah. “Gre za enega naših prvih velikih projektov za trajnostni razvoj. Verjamemo, da tudi za edinstveno zgodbo, ki bo dala veliko dodano vrednost prihajajočim zimskim olimpijskim igram,” je ob tem dejal predsednik OKS Bogdan Gabrovec.

Za Komotarja in Petka gre tudi za izpostavljanje pomena osebnega prevzemanja odgovornosti za spremembe. “Jasno je, da se ob tako velikih izzivih počutimo nemočne. Kot posamezniki ne moremo spremeniti sistema, pa vendar lahko z malimi koraki pri nas prispevamo … S tem se lahko postopoma ustvarja pritisk za sistemske rešitve,” je dejal Petek.

Podobno je izpostavil Komotar, ki tak pristop ubira tudi pri svojem delovanju kot avtomobilistični novinar. “Zavedam se, da sem nekdo, ki ima zaradi svojega delovanja velik ogljični odtis. Zato sem ukrepal tako, da sem si omislil hibridni avtomobil. Kamorkoli se odpravim, če le lahko, grem peš, s kolesom ali pa z rolko,” je dodal.

Tudi vpliv same poti ledenika bo izničen s sajenjem dreves in drugimi ukrepi za odpravo ogljičnega odtisa.

Da bo projekt dobil tudi ustrezen mednarodni odmev, je dobil pomembno podporo predsednika države Boruta Pahorja, ki je prevzel vlogo častnega ambasadorja. Kot pokrovitelj pa bo nastopil tudi Mednarodni olimpijski komite in monaški Princ Albert. S to popotnico želi ekipa na poti do Pekinga na svojih postojankah širiti sporočilo o vplivu podnebnih sprememb, obenem pa tudi dobiti nova znanja in izkusiti dobre prakse na tem področju.

Najnovejše novice o napredku poti pa si lahko ogledaš tukaj.

STAkrog
ledenik.olympic.si

Sorodni članki

Back to top button