ZdravjeŽivljenjski slog

Potrebuješ prost dan za duševno zdravje?

Žal veliko ljudi še vedno verjame, da duševno zdravje ni tako pomembno kot fizično zdravje. Če si eden izmed teh, je morda čas, da premisliš o tem. Duševno zdravje je namreč prav tako pomembno kot fizično.

Skrb za duševno zdravje je izredno pomembna. Zato potrebujemo počitek, saj lahko kronični stres na nas pusti dolgoročne posledice. Rezultati raziskave iz leta 2020, ki je vključevala več kot 5000 odraslih, so pokazali, da je 31 % od udeležencev poročalo o simptomih tesnobe ali depresije.

Znaki, da potrebuješ dan za duševno zdravje

Ni vedno očitno, kdaj tvoj um potrebuje odmor. Fizične simptome je lažje prepoznati, vendar obstajajo tudi drugi znaki na katere moraš biti pozoren:

  • Če si večino dni jezen, razdražljiv ali žalosten, potrebuješ dan za duševno zdravje.
  • Če si pogosto bolan, imaš kronične glavobole, bolečine v želodcu ali napetost, je tvoj imunski sistem pod stresom.
  • Težave s spanjem ali prekomerno spanje lahko kažejo na potrebo po počitku.
  • Stres povzroča možgansko meglo, zato ti dan odmora lahko pomaga izboljšati produktivnost.
  • Če uživaš alkohol ali druge substance za obvladovanje stresa, je to znak, da potrebuješ odmor.
utrujenost, počitek, duševno zdravje
Raziskava je pokazala, da je 13 % udeležencev povečalo uporabo raznih substanc zaradi stresa.

Kako si vzeti dan za duševno zdravje?

Najboljši način, da se izogneš prekinjanju dela, je, da svoj dan za duševno zdravje načrtuješ vnaprej. To ti daje čas za prerazporeditev obveznosti, če je to potrebno. Če pa se nekega dne zbudiš in zaradi stresa ne moreš več, je povsem v redu, da si vzameš dan prost. Svet se ne bo ustavil, če si vzameš en dan zase.

Vendar ne pozabi, da dan za duševno zdravje ni čas za opravljanje opravkov ali obisk pri zobozdravniku. Te dejavnosti prihrani za drug dan. Kako boš preživel dan za duševno zdravje, je odvisno od tega, kaj potrebuješ, a verjetno je to počitek. Lahko zgolj lenariš, lahko pa preizkusiš eno od sproščujočih dejavnosti, kot so npr. masaža, joga, sprehod, piknik, branje ipd.

utrujenost, počitek, duševno zdravje, masaža, sveča
Če potrebuješ počitek, si privošči masažo.

Morda je čas za spremembe?

Če potrebuješ spremembe trenutne rutine, obstaja nekaj učinkovitih načinov, kako začeti. Najprej lahko poskusiš s pisanjem dnevnika, kar ti bo pomagalo organizirati svoje misli in razumeti svoje občutke. Lahko se lotiš seznama svojih največjih stresorjev in pripravi načrt za njihovo reševanje. Pomembno je, da se soočiš s težavami in poiščeš rešitve, ki ti bodo pomagale obvladovati stres.

Pogovor s prijateljem, terapevtom ali svetovalcem je lahko zelo koristen. Deljenje svojih skrbi in občutkov ti namreč lahko prinese novo perspektivo in olajša breme, ki ga nosiš. Prav tako lahko kak dober nasvet poiščeš v knjigi za samopomoč.

Če oklevaš glede prostega dne zgolj zaradi duševnega zdravja, se spomni, da biti zdrav zahteva tako fizično kot duševno dobrobit, zato dobro poskrbi zase.

DOSTOP.si / RK
Unsplash

Sorodni članki

Back to top button