TehnologijaZdravje

Si tudi ti v nevarnosti za sindrom računalniškega vida?

Te zanima kako lahko zmanjšaš občutek utrujenosti in naprezanje oči? Poznaš sindrom računalniškega vida?

Večurno preživljanje časa na tablici ali telefonu je dandanes skoraj neizogibno, zato se pojavlja nevarnost za sindrom računalniškega vida. COVID je normaliziral veliko vedenj, ki mogoče prej še niso bila vsakdanja. Trajno nam je spremenil tudi proces delovanja in učenja. Seveda pa to ni nujno slaba stvar! Obstaja veliko različnih vrst zaslonov! Kljub temu se mnogi, ki so obtičali pred zasloni več kot dve uri na dan, ne zavedajo, da imajo večje tveganje za digitalno obremenitev oči ali sindrom računalniškega vida. Ne zanikaj utrujenosti, suhih oči in bolečega vratu zaradi preveč ur strmenja v prenosnik ali telefon!

Kaj je sindrom računalniškega vida?

Sindrom računalniškega vida (CVS ali Digital Eye Strain) je ime za težave z očmi, ki jih povzroči dolgotrajna uporaba računalnika. Simptomi so rezultat neusklajenosti med vizualnimi zahtevami osredotočanja na slikovne zaslone in našo sposobnostjo, da jih udobno vzdržujemo v daljšem časovnem obdobju. Piksli so drobne pike močne svetlobe, ki oddajajo rdeče, zelene in modre barve različnih intenzitet. Število slikovnih pik (pikslov) in gostota pikslov se med napravami razlikujeta. Zaslona telefona in prenosnika imata lahko enako ločljivost (1920 x 1080), vendar bo gostota pikslov na telefonu veliko večja, saj gre za manjši zaslon.

Večja količina pikslov omogoča ostrejše slike in besedilo. Kljub temu, da to olajša branje in zmanjša obremenitev oči, slikovne pike na računalniških zaslonih ustvarjajo fizični stres. Oči so majhni organi, vendar lahko vplivajo na celotno telo.

Dolgotrajna uporaba zaslona? Raje ne!

K dolgotrajni uporabi zaslona lahko prispevajo številni psihološki pritiski. Utrujenost oči pa lahko hitro prezremo. Pomembno je, da se zavedamo, da čustveni stres zaradi CVS zmanjša produktivnost. Ne glede na trud, utrujenost in naprezanje nista stvari, ki bi ju lahko preprosto otresli. Občutek, da zaradi sindroma računalniškega vida nisi uspešen ali si celo neučinkovit, lahko zmanjša samospoštovanje in zaupanje.

Strategije za zmanjšanje obremenitve oči.

  • Vzemi si redne odmore po pravilu 20-20-20: vsakih 20 minut vsaj 20 sekund poglej v predmet, ki je oddaljen vsaj 6 metrov.
  • Dopolni 20-20-20 z vključitvijo globokega dihanja ali »trenutka hvaležnosti«. Preusmeri svoje misli s tega, kar »moraš narediti«, na pozitivna čustva hvaležnosti.
  • Ostani hidriran. Če je tvoje telo pravilno hidrirano, bodo tudi tvoje oči. Voda je odlična, lahko pa poskusiš tudi z zelenim čajem.
  • Uporabi kapljice za oči in nastavi opomnike za mežikanje.
  • Zmanjšaj svetlost zaslona ali uporabi zaslonski filter, da zmanjšaš bleščanje. Lahko tudi povečaš besedilo, da zmanjšaš napor pri ostrenju.
  • Preveri oči. Nosilci očal imajo večjo prevalenco CVS. Na udaru so tudi posamezniki s starovidnostjo, ki se morajo približati, da ohranijo pikselirane slike v fokusu (Hossein in Parya, 2023).
  • Položi vlažno, toplo krpo na zaprte oči, da osvežiš utrujene, suhe oči.
Kaj se dogaja s tvojimi očmi, ko gledajo v zaslon?

DOSTOP.si / IK
Unsplash

Sorodni članki

Back to top button