Slovenija v 2021 postaja Evropska gastronomska regija
Gastronomija postaja vse pomembnejši del slovenske turistične ponudbe. Leta 2021 bo Slovenija Evropska gastronomska regija, a se že v letu 2020 obeta vrsta dogodkov na to temo.
V razvoju gastronomije smo na poti, ki se je začela pred najmanj 220 leti s prvo kuharsko knjigo v slovenskem jeziku izpod rok Valentina Vodnika. Od takrat je slovenska gastronomija prehodila izjemno pot: od gostinskih šol prek izjemnih restavracij in gostiln do gastronomske strategije v letu 2006, vodnika Gault&Millau v letu 2018 in Michelina, ki prihaja v letošnjem letu.
Kulinarični vodnik Michelin za leto 2020 izpostavlja pet trendov v turizmu. To so raziskovanje regionalne kulinarike, ohranjanje tradicij, poudarek na kakovostnih sestavinah lokalnega izvora, povečevanje dostopnosti visoke kulinarike za družine ter socialna trajnost.
Dogodki že pred nazivom Evropske gastronomske regije
Slovenija bo v letošnjem letu stopnjevala aktivnosti pred letom 2021, ko bo nosila naziv Evropske gastronomske regije. Že v prihodnjih nekaj mesecih se bo zato zvrstila cela vrsta pomembnih dogodkov, povezanih s kulinariko.
18. marca bodo razglasili rezultate prvega ocenjevanja Michelin v Sloveniji. 30. in 31. marca se bo Slovenija predstavljala na mednarodnem Michelinovem dogodku v Italiji. Od 20. do 29. marca se bo odvijal spomladanski teden restavracij, med 28. do 30. marcem pa znova prihaja European Food Summit, znova v sodelovanju z Ano Roš in Andreo Petrinijem, letos pod naslovom Hrana za boljši jutri.
Slovenska kulinarična ponudba na enem mestu
Že zelo kmalu bo zaživel tudi nov spletni portal Taste Slovenia, ki bo na enem mestu predstavljal slovensko kulinarično ponudbo. Gastronomijo bodo vključili v zeleno shemo slovenskega turizma, da bodo zeleni znak lahko pridobile tudi restavracije in drugi gostinski ponudniki.
Nadaljevali bodo tudi z izobraževanjem mladih. Včasij je namreč veljalo, da je natakar tisti, ki ni dober za zahtevnejše delo. A natakar potrebuje ogromno znanja, tudi o vinu, biti mora osebnost, hitro misliti oz. se znajti v različnih situacijah ter znati tuje jezike. Zato bodo izobraževanja Znanje pod kapo pospremili s sloganom Ne more vsak.
Velika prenost Slovenije so tudi kakovostne lokalno pridelane surovine, ki pa jih vedno ne izkoristimo. Želijo odpraviti administrativne ovire in tako še skrajšati pot hrane od njive do mize.