Slovenske železnice: bo novo študijsko leto znova prineslo kaos?
Novo študijsko leto, nova pričakovanja Slovenskih železnic, da bo kaj boljše.
Novo študijsko leto se bliža s svetlobno hitrostjo, vlaki Slovenskih železnic pa si želijo, da bi lahko bili tako hitri. Z novim študijskim letom pa se seveda poraja staro vprašanje: kaj lahko študenti, ki se zdaj pridružujejo dijakom, pričakujejo? Slovenske železnice bodo letos znova na preizkušnji.
Kakšno je bilo stanje do sedaj?
Že dolgo časa ni skrivnost, da so redni potniki Slovenskih železnic precej nezadovoljni. Na Instagramu je v te namene zaživel profil @zeleznicezlom, ki na enem mestu zbira vse podatke omenjenih nezadovoljnih potnikov.
“Navadno hodim na vlak lj-po in mi je tako smesno to, da so na sedezih znaki, kjer ne smemo sedeti in je tako polovica sedezev nezasedenih zaradi “varnosti”, po drugi strani pa nas je na vlaku toliko, da moramo stati, skoraj celo pot in to da mi en diha za vrat iz leve, en iz desen, en nono si smrka nos 30cm od mojega nosu, pa ustreza standardom varnosti?” je zapis, ki se med drugimi najde na profilu, in nas malo popelje nazaj v covidne čase.
Ali dvig cen prinaša tudi dvig kvalitete?
Vprašanje je v tem primeru seveda retorično. Med poletjem je že bilo zaznati rahel dvig cen, ko so se enosmerne vozovnice za (kot primer) relacijo Celje – Maribor dvignile iz 5.80€ na 6.20€. Nekaj minut za nakupom vozovnice pa je v avgustovski vročini na postajo pripeljal vlak, ki ni bil niti klimatiziran. In seveda na svojo destinacijo prispel z dvajsetminutno zamudo.
Zamude so nekaj, na kar se je potrebno navaditi. V veliki meri je temu prisostvovalo dejstvo, da se številne železniške postaje širom Slovenije prenavljajo. In postaje so res videti bolj sodobne in bolj urejene, a kaj, ko te slaba organizacija skozi delovišče pripelje na končno destinacijo skoraj pol ure prepozno.
Kakšna je prihodnost?
Po poročanju Celje.info se zdi, da so Avstrijci imeli prav tako dovolj. Kot so navedli v članku, je razlog v tem, “da Avstrijske železnice več ne morejo oziroma ne želijo več zagotavljati direktnih povezav do Frankfurta oziroma Dunaja, dokler bodo takšne zamude vlakov v Sloveniji in na Hrvaškem.” Ta specifičen vlak je, kot je bilo mogoče pogosto slišati po zvočniku, včasih imeli tudi do 45 minut zamude.
Glavni problemi, ki pestijo Slovenske železnice in ki jih pogosto komentirajo mladi, so prenatrpani vlaki, slabe povezave in prepogoste zamude. Zdi se, kot da vsako leto pride odgovor na dlani (novi modeli vlakov, nove povezave, itd.), a se ponesreči, še preden se lahko uresniči. Novi vlaki so, a jih je prepogosto videti mirovati v Ljubljani. Novi vlaki so, a so prenatrpani. Novi vlaki so, a še vedno pripeljejo z zamudo. Vprašanje pa ostaja: bo to študijsko leto končno boljše?
Marina BAJIĆ
Unsplash