Tri četrtine mladih nakupuje preko spleta
Prek spleta je lani nakupovalo 60 odstotkov državljanov EU, starih med 16 in 74 let, kar je skoraj tretjina več kot leta 2008.
Čeprav prek spleta raje kupujejo moški, se je delež spletnih kupcev v zadnjem desetletju bolj povečal med ženskami. Leta 2008 je prek spleta kupovalo 30 odstotkov žensk in 35 odstotkov moških, lani pa je delež narastel na 59 odstotkov žensk in 61 odstotkov moških.
Spletno nakupovanje je najbolj priljubljeno na Danskem.
Delež kupcev se je najbolj povečal v starostni skupini od 16 do 24 let, in sicer na spletu kupuje skoraj tri četrtine mladih. Sledi skupina od 25 do 34 let, kjer nakupe preko spleta opravki še nekaj več ljudi, kar 78 odstotkov.
Polovica Slovencev je že nakupovala preko spleta
Spletno nakupovanje je najbolj priljubljeno na Danskem, kjer je lani na tak način kupovalo 84 odstotkov državljanov med 16. in 74. letom starosti. Sledijo Velika Britanija (83 odstotkov), Nizozemska (80 odstotkov) in Švedska (78 odstotkov). Na repu lestvice se je znašla Romunija, kjer je lani prek spleta kupovala petina državljanov.
Evropski statistični urad Eurostat poroča tudi, da se je v zadnjih letih delež Slovencev, ki so že opravili nakup preko spleta, povečal na 50 odstotkov.
Državljani EU prek spleta najpogosteje kupujejo oblačila in športno opremo. Artikle iz te skupine je lani vsaj enkrat kupilo dve tretjini Evropejcev. Sledijo vozovnice in počitniški aranžmaji (53 odstotkov) ter stanovanjska oprema (45 odstotkov).
Tudi med Slovenci so bili najpogostejši artikli pri spletnem nakupovanju oblačila in športna oprema, ki jih je lani vsaj enkrat kupilo 46 odstotkov. Vozovnice in počitniške aranžmaje ter stanovanjsko opremo je kupilo nekaj več kot tretjina slovenskih nakupovalcev preko spleta.