Delo

Brigadirjev dnevnik: začetne težave niso pregnale vneme po delu

Študentska delovna brigada je že v polnem teku. Za brigadirji sta že dva delovna dneva polna dela, dogodivščin in tudi nekaj pripetljajev, ki pa so poskrbeli le za dodaten smeh ob večerih.

Prvi dan (ponedeljek, 18. julij 2022)

Medtem, ko smo pripravljalci kamp prostora še mirno spali, je v Mariboru, v centru študentskega kampusa – Štuk – že ob 6.30 uri zjutraj završalo. Zbirati so se pričeli letošnji študenti brigadirji. Avtobus so napolnili z osebno opremo in se odpravili proti letošnji lokaciji – v Ormož.

Ker je letošnji dostop do kamp prostora bolj ozek, smo se organizatorji odločili, da bo avtobus odložil prostovoljce nekoliko nižje. Na dani lokaciji smo organizatorji sprejeli brigadirje in jih napotili proti kamp prostoru. Že na vse zgodaj zjutraj pa nas je pričakala prva težava. Ob prihodu študentov se kombi ni vžgal, saj se mu je izpraznil akumulator.

Kljub temu smo začrtano časovnico nadaljevali in naredili pozdravni sestanek, kjer smo predstavili pravila, delovne skupine, delovišča in predstavnike občine. Študenti so se hitro ujeli in spoznali, da jih čaka veliko dela, zato so hitro zavihali rokave. Vsak prostovoljec je za malico prejel sendvič, ki je letos, predvidevamo da zaradi friško spečene žemlje, izjemen. Hitro so se preoblekli v delovna oblačila in se že podali na pot, vsak v svojo smer občine.

| Na kmetiji Prijol študenti brigadirji pripravljajo les za novo leseno lopo.
| Drugo delovišče poteka po markiranih poteh Koga – brigadirji obnavljajo markacije.

| Seveda si je treba vzeti tudi pavzo.

Veselo na delo

Eni proti Ormoškim Lagunam, drugi proti Bresnici k socialno šibkejšemu občanu, tretji proti ograjam, četrti proti planinskim potem na Kogu, peti proti avtobusnim postajam po krajevnih skupnostih občine, šesti proti OŠ Stanka Vraza in sedmi proti Kmetiji Prijol. Tukaj bi se radi zahvalili PGD Bresnica, ki nam je ob težavah s kombijem priskočilo na pomoč.

Delo na deloviščih je kljub začetnim težavam in ogledovanju delovišča hitro steklo. Zanimivo je bilo opazovati, kako je delo potekalo, kako so študentje prenašali znanje o določenem delu od enega na drugega, da bi delo čim hitreje potekalo. Kako so se spoznavali in pogovarjali: »od kod si pa ti?« ali pa: »kam pa ti hodiš na faks?«.

Hitro je minil prvi delovni dan, ki je potekal od 9. do 16. ure – rahlo je bil zamaknjen zaradi prihoda študentov brigadirjev. Sledilo je popoldansko druženje ob kosilu. Nekateri so ga izkoristili za počitek, osebno higieno, drugi pa tudi za spoznavanje s preostalimi prostovoljci.

V vmesnem času smo se vodje delovišč dobile na vsakodnevnem sestanku, kjer smo predebatirali potek prvega dne in po potrebi zamenjali ljudi na deloviščih, če smo predvidevali, da bi se kdo kje drugje bolje znašel. Kljub temu, da so bile prijave na največji mladinski prostovoljni projekt zapolnjene v rekordno hitrem času in se večina pozna šele nekaj ur, se je druženje zavleklo pozno v noč. To pa nas pri taki skupnosti ljudi, ki rada pomaga sočloveku in se pri tem druži, sploh ni presenetilo.

Drugi dan (torek, 19. julij 2022)

Kot vsak dan na Študentskih delovnih brigadah je tudi letos za budnico ob 7:00 poskrbel idejni vodja projekta, Zoran Kačičnik, s hupo, s katero nas razveseljuje že 23. leto. Vsi rahlo zatečeni od prve noči taborjenja (zaradi napačne postavitve spalke) in rahlo nagibajočega se kamp prostora, kjer telo ob spanju ni na vaser vagi, smo se seveda prvo odpravili v skupni prostor. To je letos lesena brunarica na Jasi radosti, kjer nas je že čakal izjemen zajtrk lokalnega ponudnika prehrane. Ko je ura odbila 7:45, smo vodje s svojimi ekipami odšli na pot, na srečo, tokrat že s popravljenim kombijem.

Drugi delovni dan smo nadaljevali z začrtanim delom, obiskale pa so nas tudi tri novinarske ekipe: RTV Slovenija, Planet TV in TV Maribor. Kot vodja projekta pa sem preko telefona opravil tudi kar nekaj telefonskih intevjujev.

| V vasi Bresnica bodo brigadirji uredili obnove potrebno hišo.
     | Košnja na Ormoških lagunah si zasluži sladoled. Tako so osenili domačini.

| Vodje delovišč so letošnjo Študentsko delovno brigado predstavili tudi medijem.

Popoldne smo pohajkovali po Jeruzalemskih goricah

Navada na vsaki Študentski delovni brigadi je tudi, da nas občina, ki nas gosti, popelje po njihovih lokalnih znamenitostih. V ormoški občini smo se z avtobusom in lokalnim vodičem odpravili po Jeruzalemskih goricah in ustavili v Zidanici Malek, kjer nas je čakala degustacija 4 sort vina: Šipon, Renski rizling, Traminec in njihove penine. Ste vedeli, da je sorta šipon dobila ime po poimenovanju Napoleonovih vojakov za zelo dobro prleško vino – c’est bon? No, take in še mnoge prleške skrivnosti smo spoznali na teh vinorodnih gričih.

Popoldne je občina Ormož brigadirje popeljala po svojih znamenitostih – vinorodnih gričih.

Zvečer so, kot je že to v navadi, spet pele harmonike in kitare, tokrat na željo brigadirja Patrika tudi Šotiš in Šamarjanka, kot se za Prekmurce spodobi.

Hvala Občini Ormož za prečudovito spoznavanje naše letošnje okolice/lokacije!

Ponovno se slišimo čez 2 dni. #samoojštro

Preberi še, kaj se je dogajalo preostale dni: