Dan_d: Pahor na telefonu nima Instagrama, POLI pa ni le za na kruh
Življenja brez družbenih omrežij si več ne predstavljamo. Facebook, Instagram, Twitter, Youtube in v zadnjem času predvsem TikTok krojijo prosti čas ljudi, mnogim pa predstavljajo tudi vir zaslužka. Marketing Magazin je zato že drugo leto zapored organiziral Dan_d, dan družbenih omrežij, ki je potekal v Cineplexxu Rudnik.

Recept za viralnost je …
Posel družbenih omrežij je neizprosno hiter, ne le zaradi novosti, ki jih vedno znova uvajajo platforme, ampak vzpona in hitrega padca viralnih vsebin. Dan_d se je zato začel prav s pregledom dogodkov, ki so krojili virtualni prostor v letu 2022 oz. od prejšnjega dogodka Dan_d. Recept za viralnost sta predstavila Nino Bavčar in Kristjan Klemenčič iz Drom agency. Aja, in kakšen je? Recept žal ne obstaja.
Kaj še prinaša prihodnost? Študenta Matej Aleksov in Tim Rekelj pravita, da Discord. V njem je med pandemijo potencial uzrla generacija Z, ki ga s pridom izkorišča za hangout space. Razložila pa sta tudi, kako ga izkoristiti za poslovne priložnosti.
Kje je meja?
V Ljubljano je, sicer ne z RyanAirom, priletel tudi Michael Corcoran, vodja družbenih omrežij pri irski nizkocenovni letalski družbi RyanAir. V poplavi bussines profilov RyanAir s kaotično, humorno in provokativno komunikacijo prinaša nujno potrebno svežino.

Corcoran je ob obilici smeha in anekdot razložil, da za njihovimi memi in pikrimi odzivi obstaja premišljena strategija, ki temelji na globokem zavedanju svojega branda in kaj z njim komunicirajo. Kako pa vedo, kje je meja? Seveda obstaja seznam stvari, ki so off-limits, če pa neka objava hodi po robu, tvegajo in jo objavijo. Če spremljaš njihove kanale, veš, da se to ponavadi izplača.
POLI ni le za na kruh
Da je POLI tudi za TikTok, je razložil Primož Oberč iz WeAreTikTok Agency. 20-letni direktor je predstavil strategijo, ki bo s prihodom TikTok oglaševanja prinesla najboljše rezultate. Bistvo? Dobra vsebina in sodelovanje z influencerji. Ta kombinacija bo premagala ovire in zasijala v poplavi preostalih kreativ.
TikTok oglaševanje spreminja način igre, s čimer se je strinjal tudi Jesse Ketona iz finskega podjetja Shook Digital, ki je uradni partner TikTok Marketinga.

Spraševal se je, ali se na tej platformi splača stremeti h kvantiteti ali kvalitieti. Odgovor? Več je bolje. Ker pa je ustvarjanje 50 scenarijev za videe na teden izjemno zahtevno delo, so v podjetju za to delo izučili umetno inteligenco. AI že sedaj prav dobro nadomešča človeška besedila, kar je s praktičnimi primeri predstavil Tim Berce strokovnjak na področju vsebinskega marketinga. Razlike med newsletterjem, ki ga je napisal ChatGPT in tistim, ki ga je napisal človek, pravzaprav ni bilo.
Se moramo torej bati, da bo tekstopisce v prihodnosti zamenjal AI? Da. Vsaj na nek način.
Borut Pahor Instagrama sploh nima inštaliranega na telefonu
Z moderatorko Marušo Kerec se je pred kosilom na dogodku Dan_d pogovarjal kralj Instagrama oz. nekdanji predsednik države Borut Pahor. Instagram je začel uporabljati, da bi se približal ljudem, da bi dosegel tudi tiste, ki jih politika ne zanima. In ostalo je zgodovina.
Fotografije in besedila napiše sicer sam, vendar mu pri tem pomaga ekipa sodelavk, ki je v tem bolj spretna. Pahor je namreč priznal, da Instagrama sploh nima inštaliranega in da je Špela tista taglavna. Kaj pa še uporablja? V glavnem Youtube.
Moderatorka ga je povprašala tudi po njegovem mnenju o resnejših temah, o tem kako družbena omrežja vplivajo na svet in kako vidi regulacijo. Izjemno sproščen pogovor sta zaključila še z nekaj vprašanji iz občinstva, na koncu pa seveda ni šlo brez selfieja.
View this post on Instagram
“Stari prdci zavirajo napredek”
… pravi Goran Hrvaćanin, bolj znan kot Gojko Ajkula. Svoje ideje mora namreč (pre)velikokrat razlagati naročnikom ali pa njihovim šefom, čeprav se hitro izkažejo za genialne. Za konec dogodka Dan_d se je z njim pogovarjal komik Uroš Bitenc, ki ga je povprašal, ali ima, glede na svoje uspehe, morda on recept za viralnost. Njegova formula je takšna: “Treba je imet hook v prvih dveh sekundah in potem obdržat gledalca do konca.”
Gojko Ajkula je, po Bitenčevih besedah, OG ali original gangster viralnih videev v Sloveniji. Začel je še pred Vini, Facebooki, Instagrami in TikToki, ko se je to delalo še s kamero in vsemi pripomočki, “danes pa je prelahko – vzameš telefon in akcija.” Izgubi pa se kreativnost: “ker bolj kot si omejen, bolj si kreativen,” je še povedal.

In kaj bi svetoval kreatorjem, ki se vrtijo v svetu družbenih omrežij? “Ne se javno izpostavljati zaradi odobravanja drugih, počnite to, ker vas samoizpopolnjuje,” in dodal še,“do it with heart, not your ego” (delaj s srcem in ne svojim egom).