Kampanja Leto brez leta opozarja na vpliv letenja na podnebje
Z namenom osveščanja javnosti o vplivu letenja na podnebje in posledično zmanjšanje emisij je nevladna organizacija Umanotera pripravila kampanjo Leto brez leta. V okviru kampanje lahko podpišeš zavezo, s katero se zaobljubiš, da vsaj eno leto ne boš uporabljal letalskih prevozov.
V luči trenutne podnebne krize bodo potrebne tudi določene spremembe življenjskega sloga. In ravno izogibanje letenju je eden izmed najučinkovitejših načinov, s katerim lahko kot posamezniki znižamo svoj ogljični odtis. Učinek bo le še večji, če se za to odločimo v večjem številu, pravijo pobudniki kampanje pri Umanoteri.
Podnebnih politik v letaltstvu pravzaprav ni, kljub temu da ima letenje velik vpliv na okolje.
Leto brez letenja je lahko dober način za prekinitev ustaljene navade. Leto lahko omogoča ljudem, da prepoznajo druge alternative, za katere morda niti niso vedeli, da obstajajo”.
Zavezo je doslej podpisalo okrog 100 ljudi. Cilj kampanje sicer ni doseči določenega števila podpisov, temveč predvsem začeti javno debato o problematiki letenja, ki je bilo v zadnjih letih popolnoma spregledano.
Hkrati pa želijo pri Umanoteri z zbiranjem podpisov poslati sporočilo odločevalcem, “da je čas za nesprejemanje ukrepov potekel ter da so nujne podnebne politike na področju letenja, prav tako kot so nujne boljše alternative v prometu”.
Sistemskih ukrepov, ki bi se izvajali v letalskem sektorju, namreč po njihovi oceni primanjkuje. “Zaenkrat še ni nikakršnih davkov ali trošarin na kerozin, prav tako letalske karte niso obdavčene z DDV, letalski prevozniki dobijo subvencije za prihod na določena letališča itn.”
Leto brez leta je del mednarodne skupnosti gibanj, ki se zavzemajo za zmanjšanje oziroma za prenehanje letenja. Gibanje se je začelo na Švedskem leta 2018, do danes pa se je razširilo tudi v druge evropske države, ZDA, Peru in v Avstralijo.
Več informacij o kampanji je na voljo na povezavi.