Kava pred nakupovanjem? Raziskave kažejo, da to ni najboljša ideja
Nedavne raziskave so pokazale, da lahko pitje kave znatno vpliva na našo zapravljivost, če bomo spili skodelico pred nakupovanjem.
Kava je gotovo edina nealkoholna pijača, ki se je zasidrala globoko v slovensko kulturo. Če že dolgo nisi videl znanca, ali pa se samo želiš dobiti s prijatelji, ima predlog »gremo na eno kavico?« vedno pritrdilni odgovor. Tudi, če se na koncu sploh ne pije kava.
Raziskovalci pa so nedavno ugotovili, da ima lahko pitje kave nepričakovane učinke na enega izmed popolnoma vsakdanjih področij v našem življenju – nakupovanje. Raziskave so namreč pokazale, da zapravimo več, če pred nakupovanjem spijemo skodelico kave.
Kava = impulzivnost
Kava deluje kot močan stimulant ter v možganih sprošča dopamin, pri čemer se naš um in telo zelo navdušita. Kot pojasnjuje vodilni avtor raziskave Dipayan Biswas je naše telo lahko tako polno energije, da nas to vodi v večjo impulzivnost. Kot posledica pa pri nakupovanju bolj zapravljamo.
Nakupovalci, ki so prej spili kavo, so zapravili skoraj dvakrat več
Biswas je s kolegi opravil eksperiment, ki bi potrdil njegovo hipotezo. Nakupovalcem so pred nakupovanjem ponudili brezplačno pijačo, kjer so imeli na izbiro kofeinski espresso, brezkofeinski espresso ali vodo. Nato so jih še prosili, če lahko z njimi delijo račune, ko bodo zapuščali trgovino.
Raziskava je na koncu pokazala, da so nakupovalci, ki so spili kofeinsko kavo, zapravili bistveno več in kupili bistveno več izdelkov. Ena izmed raziskav je pokazala, da so obiskovalci, ki so spili kofeinski espresso, zapravili v povprečju 27,48 evrov in kupili v povprečju 2,16 predmetov. V primerjavi z njimi so tisti, ki niso spili nič kofeinskega, porabili v povprečju 14,82 evrov ter kupili 1,45 predmetov.
Kofetkarski veterani manj impulzivno nakupujejo
Raziskave so prav tako pokazale še eno zanimivost: nekateri izmed nas lažje podležemo impulzivnim nakupom pod učinkom kave kot drugi. Če piješ kavo v zmernih količinah (nekje dve skodelici na dan), si bolj nagnjen k temu, da impulzivno nakupuješ, če pred tem spiješ skodelico. Manj skrbi pa je za tiste, ki spijejo ogromne količine kave. Učinek naj bi namreč bil manjši.
Tako je malo manj presenetljivo, da so trgovski centri zapolnjeni s številnimi kavarnami. Biswas pa svetuje, da bi bilo vseeno bolje, da odložiš tisto skodelico kave, dokler ne zaključiš z nakupi.