Kultura

Najboljša prevajalca iz emojščine sta Matic Ačko in Tom Veber

Nevsakdanji literarni natečaj, ki vabi mlade, da se preizkusijo v pesnjenju na podlagi pesmi, izvirno napisane v jeziku emotikonov, letos poteka že 5. leto.

Mladinski kulturni center Maribor je natečaj Ali govoriš emojščino? prvič priredil leta 2016. Zaradi pozitivnega odziva tako s strani mladih literatov kot drugih, ki budno spremljajo natečaj, letos ljubkovalno poimenovan “emoji natečaj” slavi že kar 5. leto.

Tokrat je na natečaj prispelo 32 pesmi od mladih avtorjev, ki prihajajo iz različnih koncev Slovenije. Najmlajši med njimi še obiskujejo osnovno šolo, največ sodelujočih pa je študentov in študentk. Natečaj namreč omejuje prijavo starejšim od 30 let, navzdol pa starostno ni omejen. Vsak avtor lahko prijavi le en prevod. Ob tem pa je zaželeno, da sledi sporočilom, podobam, strukturi, ki jih prinaša izvirna pesem, napisana v emojščini.

Prispele pesmi je prebrala in razvrstila žirija v sestavi Tonje Jelen, Petre Kolmančič in Nine Medved. V ožji izbor so uvrstile Evo Šket iz Celja, ki je prijavila nenaslovljeno pesem, Matica Ačka s pesmijo Integralne sestavine in Toma Vebra s pesmijo Korespondenca sodih števil. Kot sta na četrtkovi razglasitvi ugotovili članici žirije, gre za vsestranske mlade ustvarjalce. Ti se poleg pisanja ukvarjajo tudi z likovno, filmsko, gledališko, glasbeno in plesno umetnostjo. Za vsa svoja udejstvovanja pa so prejeli že kar nekaj pozitivnih odzivov v obliki nagrad in priznanj.

Emojščino obvladata Matic in Tom

Matic Ačko
Tom Veber

Žirija je nato presodila, da nagrado za najboljši prevod razdeli med nekoliko bolj izkušena avtorja, ki sta tudi sicer zelo aktivna na literarni sceni. Iz utemeljitev izbora tako izvemo, da je Matic Ačko “na podlagi emotikonov odlično uporabil vse možnosti in jih ni poenostavil, temveč prevedel v kompleksno pesem, ki pravzaprav sovpada z današnjim časom in ‘krizo vrednot’, ki naj bi jo živeli”. In da je Korespondenca sodih števil Toma Vebra “dodelana, suverena pesem. Iz tretjeosebnega upovedovanja se v zadnji tretjini pesem premakne v prvoosebni način, pri tem pa avtor izpelje zanimiv preobrat – od izrazito snovnih podob […] k izraziti nesnovni podobi, s katero se pesem zaključi”.

Avtorjema iskreno čestitamo, vas pa vabimo k ogledu razglasitve natečaja in nastopov vseh treh najvišje uvrščenih mladih avtorjev! Njihove pesmi lahko preberete tudi na strani MKC Maribor.

 

 Nina MEDVED
Pixabay, osebni arhiv avtorjev

Sorodni članki

Back to top button