Življenjski slog

Poskrbi zase med izpitnim obdobjem

Eden glavnih krivcev za stresne študijske težave je izgorelost – tudi zato, ker ob pomanjkanju časa in energije pozabimo poskrbeti zase.

Skrb zase ni samo občasno brezskrbno popoldne, odišavljene kopalne kroglice ali pitje detox smutija pred napornim predavanjem. Čeprav ti lahko vse to zagotovi začasno olajšanje ob napornem dnevu, pa bi morala biti resnična skrb za lastno telo in um del tvojega vsakdanjika in ne le občasnega razvajanja. Ker se zaradi pomanjkanja časa to ne zdi vedno izvedljivo, smo zbrali nekaj nasvetov s katerimi tvoje dobro počutje ne bo trpelo niti med najbolj napornimi študijskimi tedni.

1. Načrtuj vnaprej.

Skrb zase, telo, oddih, študij
S tedenskim načrtom te ne more nič presenetiti. Hkrati pa ti bo črtanje opravljenih obveznosti iz seznama opravil prineslo nepopisno zadovoljstvo.

Občutek, ko tvoji poskusi uspešno koordinirati celodneven urnik predavanj, vaj, športnih aktivnosti, služb in učenja, žalostno propadejo, gotovo ni spodbuden. Načrtovanje tvojega tedenskega urnika ti bo tako pomagalo, da ohraniš mirno kri tudi v trenutkih preobremenjenosti. Saj boš tako vedno vedel, kaj te čaka, hkrati pa ti ne bo ušla nobena obveznost. Vnaprejšnji razmislek o obveznostih ti bo tudi pomagal, da si postaviš prioritete (in prestaviš manj potrebne opravke). Kmalu pa boš ugotovil tudi, koliko reči lahko načrtuješ v enem dnevu, ne da bi ob koncu tega zaradi utrujenosti ne imel energije zase.

2. Naredi seznam.

Ni boljšega občutka, kot enega za drugim črtati opravila s svojega seznama opravil. Poleg tedenskega načrta si lahko med vikendom zapišeš tudi vse opravke, ki niso pogojeni z določenim dnevom, a morajo biti vseeno končani še pred koncem tedna.

3. Poskrbi za svoje telo.

Skrb zase, telo, oddih, študij
Telesu zagotovi dovolj virov, da bo lahko sledilo tvojemu urniku.

Ne moreš pričakovati, da bosta tvoje telo in um delala s polnim zagonom, če jima dnevno ne nameniš dovolj pozornosti. Daj svojemu telesu zadostne vire, da bo lahko sledilo tvojemu urniku – če je dehidrirano, lahko to vodi še do dodatnega stresa. Če težko piješ večje količine navadne vode, ji poskusi dodati sadje ali kako drugače izboljšati okus. Hkrati telesu vsakodnevno privošči telovadbo, ki mu bo dala nov zagon, spočila pa bo tudi um.

4. Vsaj en večer na teden posveti zabavi.

Ne skrbi – če plesni klubi niso tvoja stvar, lahko ostaneš doma. En večer na teden je namreč namenjen tvoji definiciji zabave – naj bo to večer ležanja v postelji ob večurnih televizijskih maratonih, joga in vino s prijateljicami ali preplesana noč v bližnjem baru.

5. Privošči si oddih od družbenih omrežij.

Vsi smo že kdaj na lastni koži izkusili breme družbenih omrežij. Ne glede na to, kako aktivni smo na njih, se lahko strinjamo, da predstavljajo veliko distrakcijo, ki ti lahko ob že tako tesnem urniku pusti še manj časa zase, svoje telo in prijatelje – vse tisto, kar obljublja pravo sprostitev.

S postopnim vpeljevanjem zbranih nasvetov v svojo vsakodnevno študijsko rutino boš lažje nadzoroval svoj čas, s tem pa tudi svoje počutje. Na koncu si boš hvaležen!

 

 DOSTOP.si / KA
 Pixabay

Tagi

Klara Avsec

Novinarka

Sorodni članki

Back to top button
Close