Kulsko

Ali bomo izdelek kupili, določa njegova barva

Ko se znajdemo sredi prodajanih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek.

80 odstotkov potrošnikov meni, da barva bistveno vpliva na prepoznavnost blagovne znamke. Čas za odločitev glede nakupa pa je zelo kratek – odločitev in ocena izdelka naj bi padla že v 90 sekundah. Zanimivo je, da si v večini primerov oceno izdelamo na podlagi barve izdelka. Kako pomembne so barve, je razvidno tudi v oglasih. Barvni imajo precej večji učinek kot črno-beli.

Ko kupujemo, 93 odstotkov potrošnikov gleda na videz izdelka, 6 odstotkov na vsebino, le 1 odstotek pa se odloča na podlagi čuta, kot sta vonj in zvok.

Kakšen vpliv imajo barve na nas?

Rdeča pospeši srčni utrip, vpliva pa tudi na stimulacijo apetita, zato jo izredno rade uporabljajo restavracije. Tako izbor barve logotipa McDonald’s, Coca Cole, Kellogg’s kar naenkrat ni več presenetljiv, mar ne? Rdeča barva se uporablja tudi pri akcijah in popustih, saj spodbuja nujnost. Katera podjetja imajo rdeč logotip? Poleg naštetih tudi Lay’s, YouTube, CNN in Lego.

Rumena spodbuja optimizem in mladost. Je barva, ki vzbuja pozornost, stimulira mentalne procese in živčni sistem. Spodbuja tudi komunikacijo. Podjetja, ki so izbrala rumeno barvo, so Nikon, Ikea in National Geographic.

Modra barva se uporablja predvsem s strani korporativnih blagovnih znamk oziroma podjetij, saj izraža produktivnost in neinvazivnost. Daje občutek varnosti in zaupanja v znamko. Spominja na vodo, pomirja. Modro barvo predvsem preferirajo moški, je pa tudi najbolj razširjena barva, ki se uporablja v delovnih prostorih. Katera podjetja uporabljajo modro barvo? Facebook, Twitter, LinkedIn, Skype, Dell, Ford, Oral-B.

Oranžna barva označuje agresivnost, spodbuja pa akcijo – prodaja, nakup, naročnina. Predstavlja prijazno in samozavestno znamko, entuziazem in toplino. Podjetja, ki imajo v logotipu oranžno barvo, so Amazon, Mozilla, Fanta, Hooters, Harley-Davidson.

Zelena se uporablja v povezavi z bogastvom in je dolgo veljala kot simbol plodnosti. Simbolizira pa tudi denar. Nudi sprostitev v trgovinah. Nekatere raziskave kažejo, da imajo delavci v zelenih delovnih prostorih manj težav z želodcem. Podjetja oziroma znamke, ki so izbrala zeleno barvo, so Animal Planet, Android, Tropicana, Spotify, Starbucks in Xbox.

Vijolična pomirja in je namenjena izdelkom za lepotne in pomlajevalne učinke. Prikazuje bogastvo in uspeh, kar navezujemo z dejstvom, da je kopica kraljev nosila oblačila vijolične barve. Danes pa je vijolična barva v politiki prej izjema kot pravilo. Yahoo, Hallmark, Craigslist in Taco Bell so izbrali vijolično barvo.

 

 Mladi podjetnik (vir)
 Pixabay

Sorodni članki

Back to top button