Včeraj naj bi bil najbolj depresiven dan v letu – kako si se počutil?
Včerajšnji ponedeljek naj bi bil najbolj depresiven dan v letu. T. i. otožni ponedeljek, tretji ponedeljek v januarju, je bil sicer prvič omenjen v okviru marketinške akcije leta 2005. Res pa je zima tisti čas, ko je več depresivnih stanj, slabega psihičnega počutja in tesnobe, pravi tudi psihoterapevtka Marija Pika Bensa.
Manj svetlobe, manj druženja in zunanjih aktivnosti
Kot je za STA dejala psihoterapevtka in mediatorka Marija Pika Bensa, ima več ljudi tovrstne težave od jeseni do pomladi. Temu se je včasih reklo sezonska depresija, a se tega termina ne uporablja več. Pozimi je dan kratek, hitro se stemni, ljudje manj časa preživijo zunaj, manj se sprehajajo, manj se družijo. Na to pa se lahko “nalepi” občutek osamljenosti, nekoristnosti, spraševanje, zakaj se nam to dogaja.
A kot ni slabega vremena, tudi ni slabih dni. Pomemben je namreč naš pogled na situacijo, v skladu s tem pa se tudi počutimo, poudarja Bensa. Zato se po njenih besedah nekateri dolgih večerov veselijo, drugi pa ob misli nanje postanejo bolj tesnobni. Če se nekdo sam pri sebi osredotoči na dež, temo, ima morda tudi neprijetne pretekle izkušnje, kako je bilo ob teh večerih, se verjetno ne more dobro počutiti, pojasnjuje.
Vsplošnem priporočajo, da zelo pomaga hoja, sprehod, druženje z ljudmi, ki so nam pri srcu, pa tudi ukvarjanje s hobiji. Spomnimo se, kaj smo včasih radi počeli, pa zdaj ne več. Pomaga lahko tudi več luči v stanovanjih, kjer se lahko tudi s svečkami pričara prijetno vzdušje.
Vsak dan si naredi načrt
Sicer pa Bensa svetuje, da si vsak dan sproti naredimo načrt, kaj bomo ta dan počeli. “Ne se prepustiti, da gre dan mimo nas, v pričakovanju, da se bo nekaj zgodilo, ker se ne. Sami moramo za to poskrbeti,” poudarja. Dodaja, da potem zvečer pogledamo na dan, ki je za nami, s poudarkom, kaj je bilo ta dan lepega, za kar smo lahko hvaležni.
T. i. otožni ponedeljek (blue monday) je izračunan po formuli, ki si jo je zamislil britanski psiholog Cliff Arnall, prvič pa je bil omenjen v promocijski kampanji podjetja Sky Travel leta 2005. S kampanjo so želeli ljudi spodbuditi k rezerviranju počitnic na soncu, da bi tako pobegnili pred turobno zimo doma.
STA
Arhiv DOSTOP.si