Vse najboljše! Športni velikan Nike letos upihnil 50 svečk
Leta 1964 se je kot plod sodelovanja trenerja Billa Bowermana in atleta oregonške univerze Phila Knighta rodila znamka Blue Ribbon Sports. In osem let kasneje so luč sveta ugledali prvi Nike teniski. Danes znamko nosijo največji športni zvezdniki, Nike pa je prisoten v več kot 170 državah po vsem svetu.

V šestdesetih letih prejšnjega stoletja sta moči združila atlet Phil Knight in njegov trener iz Univerze Oregon, Bill Bowerman. Bowermanova želja je bila, da bi svojim študentom zagotovil boljšo tekaško obutev in Knight je to željo želel izpolniti. Zgodba danes svetovno znane znamke se je pod imenom Blue Ribbon Sports začela kot prodaja športne obutve iz Knightovega avta.
Po letih razvoja in občasnih prepirov ter tožb je 1972 izšel prvi športni čevelj znamke Nike. To ime je nekaj let po tem prevzelo celotno podjetje, ki ga z značilno kljukico (imenovano swoosh) danes prepoznajo na še tako odročnih koncih sveta. Pod znamko Nike lahko kupimo praktično vse, kar se tiče športa: številne linije športne obutve, športnih oblačil in opreme za ženske, moške in otroke.
Osrednji slogan podjetja je “just do it“, ki spodbuja in sporoča, da je lahko športnik vsak. Samo vstati je treba, (obleči kaj z znakom Nike) in začeti.
Nike kupce nagovarja z dobro poznanimi obrazi
Del uspeha podjetje zagotovo dolguje številnim velikim športnim zvezdam, ki so znamko skozi leta nosile in/ali promovirale v izvirnih oglaševalskih kampanjah. Morda se spomniš katere izmed reklam, v katerih so se pojavljali Michael Jordan (ja, tudi Air Jordan spada pod Nike), Roger Federer, Neymar, Cristiano Ronaldo, Zlatan Ibrahimović, Serena Williams …
Letos upihnjenih 50 svečk
Letos je Nike praznoval 50. obletnico od izdaje prvega športnega čevlja Nike. Jubilej je trenutno največji proizvajalec športne obutve na svetu proslavil s hkratnim oziranjem v preteklost in gledanjem v prihodnost. Med drugim so pod sloganom Seen it all s starim znancem Nikea, Spikeom Leejem posneli promocijski oglas, objavili interaktivno spletno stran Nike Swoosh, izdali ekskluzivne linije obutve
Ima temno stran tudi Nike medalja?
V devetdesetih so v javnost pricurljale šokantne informacije o delovnih pogojih Nikeovih zaposlenih. V Indoneziji so domačini na primer delali za samo 14 centov na uro. In med njimi so bili seveda tudi otroci.
Nekaj let kasneje so se ponovno pojavile podobne novice, ko so bili izpostavljeni pogoji (otroškega) dela v državah v razvoju. Podjetje se je na obtožbe sicer odzvalo in se je v zadnjih letih pridružilo gibanjem ter pridobilo certifikate za podpiranje pravično plačanega dela, a pravično plačevanje delavcev po svetu za Nike (v družbi ostalih velikih podjetij) ostaja vprašljivo.

Sicer je bilo podjetje v zadnjih letih obsijano z žarometi škandala tudi, ko so v javnost prišli zaskrbljujoči podatki o obravnavanju nosečnic, ki so pred zanositvijo sodelovale z znamko. Temu so se pa pridružile tudi obtožbe o spolnem nadlegovanju v podjetju in razlik med honorarji na podlagi spola.
A Nike kljubuje vsemu
Nike pa kljub vsemu ostaja največji proizvajalec športnih čevljev in ostale športne opreme na svetu. Saj je vendar kot Coca Cola – prepoznajo ga tako na najbolj severnem delu Arktike kot tudi v najtoplejših afriških savanah.