Kdo bi si mislil, da bo tako težko preučiti, kako bi se ljudje odzvali na konec sveta. Ker se to pač ne zgodi kar vsak dan, verjetno ne bomo dobili natančnega vtisa. Če pa se konec sveta zares zgodil, ljudi rezultati ne bi zanimali, saj bi imeli takrat druge skrbi. Ko bo prišel sodni dan, bo ljudi verjetno težko prepričati, da si ogledajo kakršnokoli raziskavo.
Ampak, kaj pa če dejansko obstaja način?
Znanstveniki so to težavo poskušali zaobiti z analogno računalniško igro. Ekipa je za eksperiment uporabila igro ArcheAge, igro z odprtim svetom in množičnim večigralskim spletnim igranjem vlog (ali drugače, MMORPG). V študiji, ki je potekala med testiranjem beta različice, so igralci lahko igrali kot običajno, izpolnjevali naloge, raziskovali, nabirali veščine in kopičili opremo, kot so želeli. Vendar vedeli, da bo ob koncu 11 tednov strežnik izbrisan, njihov napredek in liki pa bodo izgubljeni.
“In tako,” je ekipa zapisala, “rezultat (ali kazen) igralčevega vedenja v igri v zadnjih nekaj dneh izgubi svoj pomen.” Ekipa je menila, da je izbris sveta dober nadomestek za konec resničnega sveta, saj igralci zaradi tega nimajo nobenih posledic za svoja dejanja. Verjeli so, da jim bo pomagal odgovoriti na stara vprašanja, ali pa da bodo ljudje ob bližajoči se apokalipsi opustili moralne ideale.
Torej, ali jih bodo ali ne?
Ekipa je analizirala več kot 270 milijonov zapisov o vedenju igralcev v igri, kot so podatki o višanju ravni in dnevniki nalog, da bi ugotovila, ali se je vedenje igralcev spremenilo, ko so vedeli, da je “sveta” konec. Igra je bila presenetljivo mirna, razen nekaj izletnikov, ki so se odločili za ubijalske pohode.
“Naše ugotovitve kažejo, da ni očitnih sprememb v pandemičnem vedenju, vendar je bilo pri nekaterih izstopajočih bolj verjetno, da bodo pokazali antisocialno vedenje (npr. ubijanje igralcev),” je zapisala ekipa. “Ugotovili smo tudi, da so igralci v nasprotju s pomirjujočim pregovorom ‘tudi če bi vedeli, da bo svet jutri razpadel, bi še vedno posadili svojo jablano’ opustili napredovanje lika. Ob koncu beta testa so tako drastično zmanjšali število opravljenih nalog in doseženih stopenj.”
Konec sveta ni čas za nabiranje novih veščin
Ko bo konec sveta, najbrž ne bomo porabili veliko časa za nabiranje novih veščin. Ekipa je zapisala, da so bili ljudje, ki so ostali do konca igre, običajno najbolj mirni in morda najbolj zvesti igri. Medtem pa so se ljudje, ki so igro zapustili prej po lastni volji, običajno obnašali najbolj antisocialno. Izgubili so namreč “občutek odgovornosti in navezanosti na igro”.
Čeprav ekipa poudarja, da je študija seveda omejena z dejstvom, da se je odvijala v video igri, je bil konec tega sveta na splošno precej miren in včasih celo pozitiven, saj se je proti koncu pojavilo tudi pro-socialno vedenje. “Poleg tega smo opazili, da so igralci, ki so ostali do konca sveta, imeli največje število majhnih začasnih skupin. Oblikovali so se novi družbeni odnosi.”