Prehrana

Kaj imajo skupnega kalij in banane?

Poznaš tisti rek 'Eno jabolko na dan odžene zdravnika stran'? Resda je jabolko polno vitaminov, za njim pa čisto nič ne zaostaja ... banana!

Poznaš tihe znake srčnega infarkta ali možganske kapi in kako oboje preprečiti? Gibanje in spanje sta odlični navadi, ki zmanjšata tveganje, vendar nikakor ne spreglej super moči prehrane. Glede na študije nikar ne pozabi na banane in druga živila obogatena s kalijem.

Kaj pravi študija?

Raziskovalci so ugotovili, da vsakodnevno uživanje banan pomaga preprečiti srčne in možganske kapi. Študija, katere namen je bil ugotoviti, kako mineral kalij vpliva na pretok krvi in zdravje arterij, je pregledala miši, ki so prejemale dieto z nizko, normalno ali visoko vsebnostjo kalija. Na splošno so imele miši, ki so prejemale dieto z nizko vsebnostjo kalija veliko trše arterije kot njihove sorodnice. Miši, ki so prejemale visoke ravni kalija, so po drugi strani pokazale znatno manjšo otrdelost arterij in zmanjšano togost v aorti.

kalij, banane, zelenjava, minerali, srčne bolezni, možganska kap
Nam lahko uživanje banan reši življenje?

Tudi ostale raziskave podpirajo pomen kalija

Tudi druge študije in podatki kažejo, da dieta, bogata s kalijem, pomaga zniževati krvni tlak in zmanjšuje tveganje za srčne bolezni. Študija iz leta 2011 je dokazala, da je povprečno povečanje za 1540 mg prehranskega kalija na dan povezano z 21 % zmanjšanim tveganjem za možgansko kap.

Kadar pa nam kalija primanjkuje lahko nizke ravni povzročijo srčne aritmije in potencialno poslabšajo pretok krvi v možgane, mišice in organe. Po mnenju strokovnjakov kalij tudi izboljša delovanje srca z uravnavanjem srčnega utripa, prebavo ogljikovih hidratov in izgradnjo mišic. Kombinacija teh ugodnosti bi lahko naredila čudeže za naše arterije ter preprečila srčne bolezni in možgansko kap.

Banane niso edini način uživanja kalija

Seveda ne moremo trditi, da določeno živilo kar z lahkoto prepreči nekatere bolezni. Upoštevati je potrebno celotno prehrano in druge dejavnike tveganja.

kalij, banane, zelenjava, minerali, srčne bolezni, možganska kap
Katera živila še vsebujejo kalij?

Za večino ljudi bo uživanje živil, bogatih s kalijem, kot so banane, sladki krompir, fižol in temno listnata zelenjava prispevalo k bolj zdravi prehrani.

In če so banane najbolj znan vir kalija, ti pa jih ne maraš, lahko poskusiš tudi z naslednjimi živili. Nekatera ga vsebujejo celo več kot pa same banane:

  • brokoli,
  • špinača,
  • korenje,
  • cvetača,
  • krompir,
  • pesa,
  • paradižnikova omaka,
  • lubenica,
  • jogurt.

S pravo prehrano in zadostnim vnosom vseh mineralov boš le pozitivno razvajal svoje telo!

DOSTOP.si / RM
Unsplash

Sorodni članki

Back to top button